۲۵ خانه مهارت روستایی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

عرب گفت: طی تفاهم نامه‌ای با فنی و حرفه‌ای از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی روستایی خراسان جنوبی برای راه اندازی ۲۵ خانه مهارت استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی عرب» امروز (۲۹ شهریور) در دیدار با نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از ابعاد اقتصاد است، اظهار کرد: نگاه ما این است که بتوانیم فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه تقویت کنیم و در این راستا تلاش شد با رسانه های مختلف ارتباط داشته باشیم تا جریان‌سازی مهارت در جامعه اتفاق بیفتد.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ مهارت آموزی در جامعه کمرنگ است، افزود: باید نگاه مردم از سمت مدرک‌گرایی به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کند.

 

وی انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان های مختلف و نیازسنجی آموزشی را از رویکردها اداره کل فنی و حرفه ای دانست و  ادامه داد: طی تفاهم نامه‌ای با فنی و حرفه‌ای از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی روستایی خراسان جنوبی برای راه اندازی ۲۵ خانه مهارت استفاده می‌شود که اوایل هفته آینده چهار خانه مهارت افتتاح خواهد شد.

 

عرب بیان کرد: امسال همزمان با هفته ملی مهارت ۶ مرکز جوار کارگاهی فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، فردوس و قاینات راه‌اندازی شده است.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۸ مرکز جوارگاهی در استان وجود دارد، تصریح کرد: این مراکز با هدف توسعه منابع انسانی، بهره‌وری کارگاهی، کمک به قیمت تمام شده و کیفیت محصولات و خدمات واحدهای تولیدی به بهره‌برداری رسید.

 

وی با اشاره به مخاطبان ۱۸‌گانه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: متقاضیان مهارت‌آموزی، سربازان وظیفه، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، دانشجویان، ساکنان مناطق روستایی، زندانیان، دانش‌آموزان، دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ساکنان مناطق محروم و مرزی، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، مشمولان بیمه بیکاری، زنان خانه‌دار، آسیب‌دیدگان اجتماعی، معتادان بهبودیافته، عشایر، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و پناهندگان و اتباع خارجی از این مهارت‌ها برخوردار می‌شوند.

 

عرب با بیان اینکه ۴۲ درصد بیکاران جامعه فارغ التحصیل دانشگاهی هستند، عنوان کرد: خوشبختانه با دانشگاه تفاهم شده که در سال تحصیلی جدید روز های پنج شنبه به بحث مهارت آموزی اختصاص دهند.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  در مرکز تخصصی بیرجند برای اولین بار چهار کارگاه اینترنت اشیاء، هوشمند سازی، فیبر نوری و مکاترونیک افتتاح شد، افزود: کارآفرینی و مهارت های نرم باید در کنار مهارت های سخت آموزش داده شود.

 

وی از راه اندازی مرکز تخصصی کسب و کار  در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: امیدواریم متناسب با ظرفیت های منطقه ای بتوانیم ایجاد مرکز تخصصی فولاد، دپارتمان صنعت تایر و دپارتمان صنایع دستی و کشاورزی را در استان داشته باشیم.

 

عرب با بیان اینکه طی هفته آینده مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای زندان بیرجند راه اندازی می‌شود، خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود ‌تا زمینه برای بازگشت آنان به زندان فراهم نشود.

کد خبر 1096396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha