حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ کتاب های دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس، از چاپ کتاب های دفاع مقدس در قالب خرید کتاب حمایت می شود.

«حسین فرخنده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی در چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: به همین مناسبت، از چاپ کتاب های دفاع مقدس در قالب خرید کتاب حمایت می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: جریان سازی در مطبوعات و رسانه ها، معرفی تازه های نشر در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه کتاب در کوچه کتاب و اجرای مسابقات فرهنگی شامل دلنوشته به پدران آسمانی در زمره برنامه های در نظر گرفته شده است.

 

وی مسابقه کتابخوانی، اهدای کتاب، برگزاری کارگاه های آموزشی برای نویسندگان دفاع مقدس، اکران فیلم  سینمایی با موضوع دفاع مقدس در سینماهای استان و بهره گیری از ظرفیت انجمن های هنری برای اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس را به دیگر برنامه های این هفته افزود.

 

فرخنده بیان کرد: پخش موسیقی حماسی در فضای مجازی، سرکشی و دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانباران در صورت امکان حضوری و یا در قالب تماس تلفنی به واسطه شرایط موجود از دیگر برنامه های گرامیداشت این ایام به شمار می رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهارکرد: به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد هم  طرح «شکوه مادری» در قالب تجلیل از مادران شهدا، هنرنمایی گروه های سرود،  اجرای طرح تلاوت نور، محفل انس با قرآن به یاد شهدای مقاومت، اجرا می شود.

 

فرخنده زمینه سازی برای مشارکت فعال مراکز فرهنگی و هنری را با اهمیت دانست و افزود: از اقدامات این مراکز در این ایام حمایت به عمل خواهد آمد.

 

 

کد خبر 1096414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha