۱۹ پروژه راه روستای خراسان جنوبی در دست اجراست

جلال زاده گفت: ۱۹ پروژه روستای استان خراسان جنوبی به طول ۹۰ کیلومتر در دست اجراست.

«اسدالله جلال‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: این تعداد راه با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان در دست اجراست که در صورت تخصیص کامل اعتبارات تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی شاخص برخورداری از راه آسفالته در روستاهای بالای ۲۰خانوار خراسان جنوبی را ۹۷.۳ درصد ذکر و اضافه کرد: از طول ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۱۹روستا به طول ۹۰ کیلومتر در دست اجراست و بقیه آن نیز با عنایت به حذف منابع ملی و استانی شدن اعتبارات راه روستایی، در صورت تامین اعتبارات لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

جلال‌زاده با بیان اینکه طول کل راه‌های روستایی استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است، عنوان کرد: پنج هزار و ۸۹۵ کیلومتر آن راه آسفالته و پنج هزار و ۶۰۵ کیلومتر آن فاقد آسفالت است.

 

وی در ادامه گفت: ۲ هزار و ۶۴ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی این استان با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل در رفت و آمد از ابتدای سال جاری خط کشی شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: خط کشی راه‌ها از عوامل اصلی منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به مترددین جاده‌ای است و از مهمترین عوامل برای ایمنی جاده‌ها محسوب می‌شود.

 

جلال‌زاده بیان کرد: احیای خط کشی در محورهای مواصلاتی استان با اولویت محورهای شریانی در دستورکار این اداره بوده و با تلاش‌های انجام شده در هیچ یک از محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت خط کشی مشاهده نمی‌شود.

 

 

کد خبر 1096445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha