بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس گلستان اعتبار می خواهد

کاظمی بابیان اینکه تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس گلستان نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: تلاش داریم همزمان با دهه فجر قسمتی از این مجموعه شامل سالن آمفی تئاتر، مینی سینما، اتاق جلسات و بخش هنری به روی مردم شریف این خطه از شمال کشور باز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا کاظمی» امروز دوشنبه(29شهریور) در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس به تقارن این هفته با ایام اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: مردم استان گلستان نقش بسزایی در هشت سال جنگ تحمیلی ایفا کردند.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان برلزوم معرفی دستاوردهای دفاع مقدس و نقش مردم استان در جنگ تحمیلی تاکید کرد و گفت: طرح جانمایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان گلستان  با هدف حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال ۸۵ ارایه شده است.

 

وی  با بیان اینکه به جهت کمبود بودجه پروژه موزه دفاع مقدس گلستان از چهار سال گذشته راکد بود و همین امر به وضعیت عمرانی مجموعه ضربه زد، افزود: عملیات اجرایی این موزه از سال ۹۷ آغاز شده و اعتباراتی در سفر ریاست جمهوری به آن تزریق شد اما به دلیل تاخیر دریافت اعتبار از محل اسناد خزانه، پیشرفت قابل توجهی در عملیات عمرانی این پروژه حاصل نشد.

 

کاظمی با بیان اینکه بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس استان گلستان در شهر گرگان نیازمند شتاب بخشی در تخصیص اعتبار است، بیان کرد: سال گذشته پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و قرار بود سوم خرداد امسال بخشی از پروژه افتتاح شود، اما محقق نشد.

 

وی با بیان اینکه تکمیل این پروژه نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است، اعلام کرد: تلاش داریم همزمان با دهه فجر قسمتی از این مجموعه شامل سالن آمفی تئاتر، مینی سینما، اتاق جلسات و بخش هنری به روی مردم شریف این خطه از شمال کشور باز شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان افزایش قیمت مواد اولیه و مصالح ساختمانی را از جمله مشکلات مهم سد راه تکمیل این پروژه استانی دانست و گفت: سال گذشته ۱۲۰ درصد اعتبارات در نظر گرفته شده معادل ۲۳ میلیارد تومان محقق شد و امسال هم ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده، که باید افزایش یابد.

 

 

کد خبر 1096449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha