اخذ مالیات با هدف عدالت اجتماعی و کم شدن فاصله طبقاتی ضروری است

محبی گفت: اخذ مالیات برای تامین بخشی از هزینه های دولت و سرمایه گذاری در بخش تولید و فعالیت های مولد با هدف عدالت اجتماعی و کم شدن فاصله طبقاتی موضوعی مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهیلا محبی»، امروز (دوشنبه 29 شهریور) در جلسه مشترک کمیسیون حمایت قضایی و کمیسیون مالیات اتاق بازرگانی فارس گفت: اگر ساز و کار مناسبی برای استفاده هدفمند تکالیف مالیاتی برای بهره برداری در حوزه مسئولیت اجتماعی در کشور اتخاذ شود، شاهد اتفاقات مثبت بسیاری خواهیم بود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس افزود: انجام مسئولیت اجتماعی افراد در جامعه و اجتناب یا فرار مالیاتی از حساسیت بسیاری در بین عموم مردم جامعه برخودار است.

رئیس کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی بنگاه های اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: جامعه انتظار دارد فعالان اقتصادی، بنگاه ها و واحدهای اقتصادی در مقابل مسایل اجتماعی متعهد و پاسخگو باشند.

 وی تاکید  کرد: اگر راهکارهایی تدوین شود که فعالان اقتصادی و بنگاه های اقتصادی، عادلانه هزینه هایی را در قبال مسایل اجتماعی خود در نظر بگیرند و در مقابل دستگاه مالیاتی شرایط ویژه ای را برای آنها فراهم کند، اقدامی سازنده و نتایج مطلوبی در کشور به دنبال خواهد داشت.

محبی ادامه داد: اخذ مالیات برای تامین بخشی از هزینه های دولت و سرمایه گذاری در بخش تولید و فعالیت های مولد با هدف عدالت اجتماعی و کم شدن فاصله طبقاتی موضوعی مهم و ضروری است و عدم شفافیت نحوه خرج مالیات دریافت شده و عدم ساختار و نظارت منسجم از فعالیت های غیرقانونی از دلایل عدم تمایل به پرداخت مالیات است.

کد خبر 1096473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha