مراسم مهمانی لاله ها همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می شود/ فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورایی است

تولیده با بیان اینکه مراسم مهمانی لاله ها همزمان با سراسر کشور با پیام مقام معظم رهبری در سطح گلزارهای شهدای استان اجرا می شود، گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورایی و آرمان های امام راحل و نظام اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، صبح امروز(۲۹ شهریور) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یکی از برجسته ترین، مهم ترین و ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

« اسدالله تولیده» با بیان اینکه همه دوران دفاع مقدس از روز اول جنگ تا پایان آن همه نصرت و پیروزی بوده است، ابراز کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که نو‌پا  بود، درگیر جنگ‌ هشت ساله تحمیلی شد، گروهک ها و مزدوران داخلی و ایادی نظام سلطه نیز در داخل کشور به دنبال براندازی نظام اسلامی با کمک سردمداران نظام سلطه بودند، اما نظام اسلامی که برگرفته از آموزه های دینی، انقلابی و عاشورایی بود، محکم تر و مستحکم تر به راه خود ادامه داد و می دهد.

 

وی یادآور شد: دشمنان به هر دری زدند و جنگ تحمیلی را بر کشور تحمیل کردند و در یک شرایط نابرابر که در واقع جنگ تانک با تن بود، نظام اسلامی به پیروزی رسید، در جنگ تحمیلی، کشورهای مختلف از لحاظ تجهیزاتی از رژیم بعثی حمایت می‌کردند اما ما خدا و آرمان های امام راحل و فرهنگ عاشورایی را داشتیم، امروز جوانان ایران اسلامی داعش را با همان فرهنگ دفاع مقدس، زمین گیر کردند همانگونه که رمزندگان اسلام در دفاع مقدس، با دست خالی و با امدادهای غیبی و الهی دشمنان را شکست دادند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه دلیل این نصرت، همان نگاه به مکتب دینی، اسلامی و عاشورایی بوده است که در هشت سال  دفاع مقدس وجود داشت، افزود: در نهایت این نظام اسلامی بود که به پیروزی رسید و با مقاومت و ایستادگی ملت ایران، رژیم بعثی به عنوان متجاوزگر در سطح جهان شناخته شده است.

 

تولیده با بیان اینکه نظام اسلامی در دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه پیروز شد، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی در تمام سطوح در دنیا حرف برای گفتن دارد، سپاه، ارتش و نیروهای مسلح در بهترین شرایط آمادگی قرار دارند و خون  شهیدان و فداکاری ایثارگران و رزمندگان، این همه عزت را برای نظام اسلامی و ملت ایران به ارمغان آورد.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه، دارای تقدس است، گفت: امروز لازم است که از دفاع مقدس به بهترین وجه ممکن تجلیل کنیم  که بسیار ارزشمند است، امروز این هفته در حالی جشن می گیریم جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار قرار دارد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در ادامه با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در وحدت رویه مسئولان و مدیران برای ارائه خدمت به اقشار مختلف مردم ایفا می کنند، افزود:  اصحاب رسانه راه را نشان می دهند و نقد رسانه ها، هم به نفع جامعه هدف و هم به نفع مدیران است.

 

تولیده با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات متنوع و مختلفی در حوزه های مختلف فرهنگی، معیشتی، مسکن و اشتغال به جامعه هدف ارائه می کند، یادآور شد: این خدمات در راستای تجلیل از ایثارگری ها و جانبازی شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به اینکه در طول هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می شود، تصریح کرد:  مهم ترین و شاخص ترین برنامه در هفته دفاع مقدس برگزاری مراسم مهمانی لاله ها در سطح گلزارهای شهدا است، این برنامه در مرکز استان هر ساله در شاخص ترین گلزار استان در صالح آباد با حضور مسولان استانی و با حضور گرم خانواده های معظم شهدا و نماینده مغزز ولی فقیه در استان برگزار می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تاکید بر اینکه در هفته دفاع مقدس تمام مزارهای شهدای استان پرچم آرایی شده است، تصریح کرد: مراسم مهمانی لاله ها همزمان با سراسر کشور با پیام مقام معظم رهبری در سطح گلزارهای شهدای استان اجرا می شود.

 

تولیده، دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، گلباران مزار شهدای استان با حدود ۲ هزار شاخه گل،  همایش ویلچرانی با حضور جانبازان در مزار شهدای گمنام استان با شعار« پیروان خمینی، رهروان حسینی»، ویزیت جانبازان و ایثارگران در منزل در طول هفته دفاع مقدس با همکاری مجتمع توانبخشی ایثار، برگزاری اردوی یک روزه،تبلیغات محیطی و دعوت از خانواده های معظم شهدا  و اجرای برنامه در صدا و سیما برنامه ریزی شده است.

کد خبر 1096579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha