حمایت  بچه‌های مسجد سیدالشهدا(ع) از  کارتن خواب‌ها

حجت‌الاسلام نوروزپور با اشاره به خدمات متعدد مسجد سیدالشهدا(ع) به اقشار محروم و کم برخوردار، گفت: به مناسبت ماه صفر و اربعین حسینی، گوشت قربانی و بسته‌های معیشتی میان اقشار محروم و کارتن خواب توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد نوروزپور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات جهادی گروه جهادی «قمرالعشیره» مسجد سیدالشهدا(ع) (واقع در میدان انقلاب اسلامی) اظهار کرد: به مناسبت ماه صفر و فرا رسیدن اربعین حسینی بنا شد، این گروه جهادی گوشت قربانی و بسته های معیشتی میان اقشار محروم توزیعکند.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) میدان انقلاب اسلامی بیان کرد:  در ماه محرم این گروه جهادی ۳۰۰ بسته معیشتی را میان خانواده های کم برخوردار توزیع کرد و به افراد کارتن خواب و حاشیه میدان انقلاب خدمت رسانی انجام داد و اطعام هایی که قبلا در ایام عزاداری در مسجد میان عزاداران حسینی توزیع می شد، امسال با رویکرد طبخ و توزیع غذا در بیمارستان ها و برای بیماران و کادر درمانی اختصاص یافت.


وی با اشاره به خدمات صورت گرفته از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون به همت این مسجد، افزود:در موج اول و دوم بیماری کرونا ضدعفونی سطوح، معابر، خیابان ها،ایستگاه های اتوبوس، مترو و پمپ بنزین‌ها انجام شد و فعالان مسجد با تهیه آبمیوه و توزیع آن میان بیماران و کادر درمان سعی کردند به آنها نیز خدمات ارایه دهند، علاوه بر آن یک هزار بطری آبمیوه و نیز گل برای پرستاران و بیماران به همت گروه جهادی قمرالعشیره تهیه و در بیمارستان ها توزیع شد.

 

 


 

 

حجت الاسلام نوروزپور در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از همراهان بیماران که از شهرستان ها آمده اند، امکان اقامت در مسافرخانه و یا هتل را ندارند و به ناچار مجبور هستند که در جوار بیمارستان ها در چادر استراحت کنند، به همین جهت در اقدام دیگری بانیان و خیرینی که با مسجد ما در ارتباط هستند، اعلام آمادگی برای طبخ و توزیع غذای گرم برای این افراد کردند.


امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) میدان انقلاب خاطر نشان کرد: با راه اندازی ایستگاه «نذر سلامت» از خیرین و مردم خواستیم که ما را در تهیه اقلام بهداشتی برای توزیع در میان مردم یاری رسانند و به صورت محله محور برای کمک به کادر درمان فعال شوند تا در زمینه غربالگری و تشخیص زودهنگام این بیماری خدمات ارایه دهند. همچنین مسجد سیدالشهدا(ع) با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میز درمانی در مسجد برپا کرد و خانه سلامت هم در مسجد دایر و در زمینه غربالگری و بیماریابی کسبه و همسایگان اطراف مسجد فعالیت کردیم.


وی  تصریح کرد: همچنین در این مسجد با دستگاه‌های سنجش تب، اکسیژن خون و فشار خون افراد را توسط پزشک معاینه می کنیم و در صورتی که فردی مشکوک باشد، با متخصصان سامانه 4030 برای مداوا و گرفتن تست کرونا وی ارتباط برقرار می کنیم.


امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: برنامه های هیئت این مسجد از زمان شیوع این بیماری از طریق فضای مجازی در عرصه قرائت قرآن کریم، حلقه های صالحین، جلسات اخلاقی، معرفتی سخنرانی، مداحی و فرهنگی برگزار شده است و ضمن اینکه به مناسبت ماه محرم گروه جهادی قمرالعشیره مراسم عزاداری را با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار کرد، همچنین برای دهه پایانی ماه صفر هم مراسم عزادرای برگزار می کنیم.

 

کد خبر 1096681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha