اجرای بیش از ۲۰ عنوان برنامه ویژه بسیج جامعه زنان سپاه جیرفت در هفته دفاع مقدس 

سمانه رابری گفت: ویژه برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس با بیش از ۲۰ عنوان از ۳۱ شهریور ماه آغاز می شوند و برای هر یک از روزهای دفاع مقدس یک عنوان انتخاب شده است.

«سمانه رابری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: ویژه برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس با بیش از ۲۰ عنوان از ۳۱ شهریور ماه آغاز می شوند و برای هر یک از روزهای دفاع مقدس یک عنوان انتخاب شده است.


مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به عناوین روزهای هفته دفاع مقدس، بیان کرد: اولین با عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، دومین روز با عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی سربازان، سومین روز با عنوان معنویت زنان خانواده و سلامت و چهارمین روز نیز با عنوان ولایتمداری، جوانان، علم، دانش و پژوهش نامگذاری شده است.


وی افزود: پنجمین روز با عنوان دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، ششمین روز با عنوان وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی، هفتمین روز با عنوان نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیش مرگان کرد مسلمان و آخرین روز نیز با عنوان فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان است.


رابری ابراز کرد: در آستانه ورود به هفته بزرگداشت دفاع مقدس حوزه مقاومت بسیج فاطمیه و پایگاه های مقاومت بسیج خواهران متناسب با حال و هوای دفاع مقدس فضاسازی شده اند.


مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت ادامه داد: یکی از برنامه های این هفته، گلباران قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهداء، تکریم پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، تجلیل از جهادگران محلات و زنان ایثارگر است.


وی اظهار کرد: همچنین قرار است در راستای خدمت رسانی به نیازمندان محلات در قالب طرح شهید سلیمانی کمک های مومنانه در بین آنها توزیع شود و  در طول این هفته در یک اقدام جهادی میز خدمت دایر شده و خدماتی نظیر مشاوره های حقوقی، فردی و تحصیلی به بسیجیان و عموم مردم متقاضی ارائه می شود.


رابری یادآور شد: در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری نیز مسابقات کتابخوانی، لباهنگ، عکاسی، نقاشی، رنگ آمیزی، خطاطی، سفالگری، تجسمی، دلنوشته، مقاله، یادداشت، کاریکاتور، موشن، اینفوگرافی، طراح گرافیکی و نامه ای به سردار دلها در نظر گرفته شده است.

 
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس دعای توسل، دعای کمیل و دعای ندبه توسط بسیجیان به یاد شهدای دفاع مقدس قرائت می شود و یکی دیگر از برنامه های هفته دفاع مقدس برگزاری یادواره های شهدای محلات در قالب یادواره های خانگی است که برای هر یک از شهدای گرانقدر برگزار می‌شود.


وی ابراز کرد: برپایی نمایشگاه های فرهنگی، نشست مجازی با عنوان نقش جنگ تحمیلی در خودسازی جوانان و تبیین نقش آفرینان در گام دوم انقلاب اسلامی از سایر برنامه های تدارک دیده شده برای اجرا در این هفته است.


رابری ادامه داد: در قالب طرح رزق معنوی نیز بسته های فرهنگی با محتوای وصیت نامه شهدای شهرستان همراه با ماسک در بین رانندگان تاکسی های درون شهری توزیع می شود و علاوه بر این نیز در نظر داریم از مدافعان سلامت، نقش آفرینان عرصه انقلاب و همیاران فرهنگ تجلیل کنیم.


مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به ویژه برنامه های مجازی هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: سعی داریم با حضور فعال بسیجیان در فضای مجازی به تبیین دفاع مقدس و ارزش های پرداخته و به سوالات پیرامون آن پاسخ دهیم.


وی عنوان کرد: نشر خاطرات دفاع مقدس، تولید و ساخت موشن گرافیک، کلیپ و عکس نوشت با مضمون دفاع مقدس از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس است که در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.


رابری یادآوردن در خاتمه یادآور شد: بررسی نقش زنان در دفاع مقدس، روایتگری ویژه دختران به عنوان روایتگری دختران حاج قاسم و تهیه گزارش از سطح شهر و برگزاری ختم مجازی قرآن کریم از سایر ویژه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

کد خبر 1096690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha