دولت سیزدهم در مسیر بهبود شرایط کسب و کار حرکت های خوبی را آغاز کرده است

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با تغییر رویکردهای حرفه ای و تخصصی در حوزه تجارت خارجی اقدامات خوبی را آغاز کرده است، گفت: دولت سیزدهم در مسیر بهبود شرایط کسب و کار حرکت های خوبی را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (دوشنبه 29 شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما در بررسی رشد اقتصادی کشور با بیان اینکه عدم ثبات اقتصادی، نظام مالیاتی، بانکی و ساختارهای بیمه ای چهار مشکل عمده اقتصاد ایران از 97 تاکنون بوده است، گفت: با همکاری دولت و مجلس و رفع مشکلات موجود، شاهد تحولات و بهبود تدریجی شرایط اقتصادی در ایران خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با تغییر رویکردهای حرفه ای و تخصصی در حوزه تجارت خارجی اقدامات خوبی را آغاز کرده است به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد و گفت: پذیرش ایران در پیمان شانگهای نشان دهنده مسیر جدیدی است که کنار قدرت های بزرگ اقتصادی و انجام سرمایه گذاری متقابل با کشورهای عضو می تواند بهبود شرایط اقتصادی را برای ایران رقم بزند.

 

پورابراهیمی با بیان اینکه همکاری در پیمان های اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایه، حضور ایران در پیمان شانگ های و افزایش تولید با استفاده از ظرفیت های داخلی علیرغم تحریم های اقتصادی در توسعه اقتصادی ایران بسیار تاثیرگذار است، گفت: با وجود تحریم فروش نفت، فروش فرآورده های نفتی تحریم نبوده است در حالی که با صادرات فرآورده های نفتی و پتروشیمی و فرآورده های پالایشگاهی می توانیم از ظرفیت های داخلی کشور برای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه ترانزیت در سر فصل خدمات برای ما بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: با توجه به سند همکاریهای تجاری 25 ساله بین ایران و چین باید از این ظرفیت با توجه به موقعیت ایرانی استفاده شود. پیش بینی ما این است که دولت سیزدهم در مسیر بهبود شرایط کسب و کار حرکت های خوبی را آغاز کرده است در حالی که در دولت یازدهم و دوازدهم دولت به جای توجه به ظرفیت های درون زا به ظرفیت های برونی توجه بیشتری داشت و به حوزه های داخلی توجه کمتری شد.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در اقتصاد ایران، جذب منابع مالی برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را دارای اهمیت فراوان در رشد و توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: این اهمیت در حالی است که در طول سال های گذشته هرگونه سرمایه گذاری خارجی در کشور روند نزولی داشته است.

 

پورابراهیمی با تصریح این نکته که در جذب سرمایه گذاری های خارجی دولت سیزدهم پیشنهادات خوبی ارائه داده است، ادامه داد: امیدواریم با رفع مشکلات اقتصادی از جمله مسایل مربوط به مالیات ارزش افزوده آینده اقتصاد ایران در مسیر رشد و توسعه اقتصادی گام بر دارد.

 

وی در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه ما در حوزه مالیاتی در سال 1400 به دنبال این هستیم که مالیات بر اساس تولید در نظر گرفته شود تا ضمن جلوگیری از فرار مالیاتی مشکلات نظام مالیاتی اقتصاد ایران را نیز برطرف شود، گفت: ما در برنامه هفتم توسعه به دنبال این هستیم که با تشویق بنگاه های اقتصادی برای تولید بیشتر و کاهش مالیات این بنگاه ها، زمینه رشد و توسعه اقتصادی را در کشور فراهم کنیم.

کد خبر 1096705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha