​ ۱۵۰۰ هکتار از جنگل‌های گیلان رفع تصرف شد

آقایی خط قرمز دستگاه قضایی را صیانت از منابع طبیعی اعلام کرد و گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های گیلان رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «احمد آقایی» شامگاه دوشنبه (29 شهریور) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: ضابطان قضایی در امر صیانت از جنگل‌ها، حفاظت و حمایت از آنها مشارکت تعیین کننده‌ای دارند و با متصرفان شدیداً برخورد می‌کنند.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در پاسخ به این پرسش که مجموعه قضایی استان چه حمایت‌هایی از جنگل‌بانان انجام می‌دهد عنوان کرد: گیلان میراث‌دار یکی از داشته‌های طبیعی جهانی به نام جنگل‌های هیرکانی است و گاهی اوقات همین امر طمع سودجویان را برمی‌انگیزد.

 

آقایی با بیان اینکه همه ما در جهت صیانت از جنگل‌های هزاران ساله هیرکانی استان گیلان تکلیف داریم تصریح کرد: در کنار این امر ما فرمان تاریخی مقام معظم رهبری را در سال 93 و 96 داریم که در آن خط قرمز معظم‌له، صیانت از منابع طبیعی کشور و حفظ محیط زیست عنوان شده است.

 

وی همچنین حراست از منابع طبیعی را خط قرمز ریاست قوه قضاییه، قضات و رییس کل دادگستری گیلان دانست و اضافه کرد: متولیان امر با حمایت دستگاه قضایی در سال گذشته توانستند حدودا هزار و 500 هکتار از جنگل‌های استان گیلان که تصرف شده بودند را رفع تصرف کنند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان آمار رفع تصرف در پنج ماهه نخست امسال را هم برشمرد و تصریح کرد: در مدت اخیر نیز با تلاش همه نیروها و متولیان امر 282 هکتار از جنگل‌های و اراضی ملی استان گیلان رفع تصرف شد.

 

آقایی از رسیدگی نزدیک به 916 فقره پرونده در دستگاه قضایی گیلان با موضوع تعرض به اراضی و منابع ملی خبر داد و افزود: کمیته صیانت از جنگل‌های استان گیلان هم تشکیل شده و تاکنون حدودا 70 جلسه آن با حضور داستان‌های استان تشکیل شده است.

 

وی از حضور اداره اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و  محیط زیست در این جلسات سخن گفت و اضافه کرد: در کمیته صیانت از جنگل‌ها، کل استان منطقه بندی شده است و بر اساس همان برنامه، اعضا مناطق تحت مدیریت خود را رصد و پایش می‌کنند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تکلیف دستگاه قضایی برای برخورد با افراد سودجو را مهم خواند و ابراز داشت: جنگل‌ها، منابع طبیعی و اراضی ملی استان گیلان جزو انفال محسوب می‌شوند و به تمام نسل‌ها تعلق دارند.

 

آقایی با بیان این نکته که گاهی اوقات مشاهده می‌شود برخی افراد به منابع طبیعی تعرض می‌کنند و ضمن تمرد در برابر ماموران و محیط‌بانان آنان را مورد ضرب قرار می‌دهند گفت: دستگاه قضایی با این نوع اشخاص قطعا برخورد می‌کند از طرفی بعضاً دیده شده بعضی از آقایان هم از این افراد حمایت می‌کنند.

 

وی ضمن اخطار به حامیان چنین افرادی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی گیلان تمام تحرکات آنان را زیر نظر دارد خاطرنشان کرد: گاهی این متعرضان به ماموران در حال خدمت توهین می‌کنند و ضمن تهدید آنان را مورد ضرب قرار می‌دهند که دستگاه قضایی در این مورد حساسیت ویژه‌ای دارد و برای آن مجازات مشخصی را تعیین کرده است. 

 

 

کد خبر 1096729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha