لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی گیلان در گردآوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس

زارع با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی گیلان باید برای گردآوری تاریخ شفاهی و چاپ کتب دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت مشارکت کنند گفت: امیدواریم گیلان مانند همیشه در این حوزه هم به عنوان استانی پیشتاز عمل کند‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(سه شنبه، 30 شهریور) در مراسم تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت کشور که همزمان در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد پایداری ملت غیور و سلحشور ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: ملت غیور ایران اسلامی با درک عمیق از شرایط سیاسی و اجتماعی با عزت و اقتدار برای انقلاب مجاهدت کردند و جلوه‌هایی زیبایی از فداکاری خود را به جهانیان نشان دادند.

 

استاندار گیلان دوران دفاع مقدس را آیینه تمام نمای رشادت و فداکاری رزمندگانی  که به معنای واقعی لشکر مقدس خداوند متعال بودند خواند و تصریح کرد: رزمندگان هر چه داشتند در راه میهن اسلامی دادند و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره نماد اتحاد این سرزمین بوده و هستند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ارزش‌هایی مانند اخلاص تنها مختص مردان الهی است تصریح کرد: معتقدم به همان اندازه که انقلاب و دوران دفاع مقدس بر بازوان مردان استوار بود بر دوش زنان هم استوار بود و امروز حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن یک وظیفه است.

 

وی استفاده از ابزارهای فناورانه روز جهت انتقال ارزش‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس را لازم و ضروری و خواند و ابراز داشت: به فرموده مقام معظم رهبری هنوز زوایای مختلفی از دوران دفاع مقدس شناسایی نشده که باید این خلاء ها برطرف شود.

 

استاندار گیلان دوران دفاع مقدس را حقیقتا کلاس انسان سازی دانست و با تاکید بر اینکه در آن روزها شاهد ایثار جانانه ملت ایران اسلامی بودیم  ابراز داشت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بین ملت‌های آزادی بخش هم موضوع بدیع برای الهام گیری است تا جایی‌که آثار خوبی هم در این زمینه به رشته تحریر درآمده است که بسیار ارزشمند است.

 

زارع با اشاره به اینکه امروز درخت انقلاب اسلامی با خون شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای هسته‌ای آبیاری و مستحکم شده است اضافه کرد: در حال حاضر انقلاب اسلامی دوران طلایی خود را پشت سر می‌گذارد و باید زمینه ارتباط نسل جدید با ارزش‌های دفاع مقدس فراهم شود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان گردآوری تاریخ شفاهی و چاپ کتاب‌هایی ماندگار با حمایت تمام دستگاه‌های دولتی گیلان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امیدواریم گیلان مانند همیشه در این حوزه هم به عنوان استانی پیشتاز عمل کند‌ و آثار خوبی به رشته تحریر درآید.

 

وی اتحاد و یکپارچگی ملت ایران اسلامی را رمز پیروزی جمهوری اسلامی در تمام دوران و در تمام سختی‌ها و مشکلات دانست و با اشاره به حمایت مردم از استقرار دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: امیدواریم با ادامه همین حمایت‌های مردمی شاهد استقرار دولتی قوی باشیم.

کد خبر 1096824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha