احیا ارزش های دفاع مقدس راهکار رهایی از مشکلات است

جمالی پور گفت: هزاران هزار ارزشی که دفاع مقدس برای ما خلق کرده است را اگر امروز در جامعه جاری و ساری کنیم، از همه گرفتاری هایی که جامعه با آن مواجه است، رها خواهیم شد.

به گزارش حبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس که امروز (سه شنبه ۳۰ شهریور) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یاد و خاطره همه شهدای والامقام و امام شهیدان را گرامی می داریم و به ارواح طیبه و پاک همه شهدا درود می فرستیم و در مقابل بزرگی مادران و پدران شهدا تعظیم کرده و از صبوری همسران شهدا تجلیل می کنیم.

 

استاندار قزوین ادامه داد:  امروز روز تاریخی است، در همه کشورهای دنیا برخی ایام، روزهای مهمی است و از نگاه مردم روز غرور و بزرگی محسوب می شود و این روز برای ملت ما روز بزرگی از این منظر است که حماسه آفریدیم و در برابر دشمن تا به دندان مسلح و دنیای پشت سر او ایستادیم و افتخار بزرگ صیانت از مرز و ناموس را به نمایش گذاشتیم و جان دادیم ولی خاک ندادیم.

 

وی عنوان کرد: این بزرگترین افتخار دفاع مقدس است که فرزندان ملت، مادران و پدران شهدا برای ناموس ملت و مرزهای مملکت خون دادند تا امنیت پایدار بماند و ملت بزرگ ایران به عنوان یک ملت مدافع وطن در دنیا شناخته می شود.

 

جمالی پور اعلام کرد: افتخار ماست سازمان ملل ما را به عنوان مدافع و دشمن ما را به عنوان مهاجم شناخته است.

 

وی اظهار کرد: ظرفیت فرهنگ دفاع مقدس بی بدیل است و به لحاظ ارزش هایی که برای جامعه خلق شده یک به یک ارزش ها می تواند جامعه را متحول کرده و به کمال برساند؛ ایثار، گذشت، فتوت و جوانمردی ارزش هایی است که دفاع مقدس برای ما خلق کرده ما حتی در برابر دشمن هم فتوت داشتیم و وقتی اسیری گرفته می شد با مروت با وی برخورد می شد.

 

استاندار قزوین تأکید کرد: هزاران هزار ارزشی که دفاع مقدس برای ما خلق کرده را اگر امروز در جامعه جاری و ساری کنیم، از همه گرفتاری هایی که جامعه با آن مواجه است، رها خواهیم شد و کشور به قله های بلند خواهد رسید، قله بلندی که اسلام محمدی و علوی که افتخار داریم پیرو ائمه اطهار و اهل بیت (ع) هستیم، احیا می شود.

 

وی توضیح داد:  ما امروز الحمدالله از هر نظری به کشور بنگریم از لحاظ اقتدار در اوج هستیم ولی گرفتاری فرهنگی بسیاری داریم که با تأسی به ارزش های دفاع مقدس می توانیم آنها را مدیریت کنیم اخلاق دفاع مقدس اخلاقی است که می تواند جامعه ما را به رستگاری برساند.

 

جمالی پور گفت: همه شهدایی که امروز تمثال شان اینجاست به درجه عبودیت خدا رسیدند و در اینها خلوص قرب الهی و خلوص دفاع از ارزش ها و دین و مذهب ایجاد شد و این افتخار برای اینها رقم خورد.

 

وی بیان کرد: امروز برای عبور از گرفتاری ها و شرایط نیاز به این خلوص داریم و متأسفانه امروز نفس بر ما غلبه کرده و شیطان نفس چنان ما را گرفتار کرده که گاهی فکر می کنیم کار دین را انجام می دهیم ولی وقتی به اصل آن نگاه می کنیم می بینیم از ارزش های دینی خیلی فاصله داریم.

 

استاندار قزوین اعلام کرد: دنیا کاری با ما کرده که ارزش های الهی که باید ما را به قرب الهی برساند در ما ایجاد نشده است، این فرصت ها فرصت بازنگری و اندیشیدن به مسیری است که رفتیم و باید برویم و نقشه راهی برای انتخاب درست مسیر ترسیم کنیم، اگر از این فرهنگ و فرصت برای پیدا کردن مسیر استفاده نکینم این گمراهی با ما خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: باید به دنبال بازنگری و اصلاح برای پیدا کردن مسیر درست باشیم انشااالله خدا به ما توفیق خدمت صادقانه و طی مسیری را دهد که مدیون شهدا نباشیم، این شهیدان از ما دفاع از ارزش ها و دین را خواسته اند و این امر در رفتار، ارزش ها و باورهای ما وجود دارد و می توانیم از همین امروز مسیر جدیدی را آغاز کنیم که عزت برای کشور و افتخار برای نظام رقم بخورد فقط کافی است اراده بکنیم.

 

جمالی پور یادآور شد: امروز تهمت، تخریب، دروغ و نفاق در جامعه وجود دارد، خود ما اینها را درست کردیم برای اینکه غرق در دنیا شدیم و مقاومات دنیوی ما را گرفتار کرده است، شهدا قرب الهی خواستند ان شاالله خدا همه ما را در مسیر قرار دهد.  

 

کد خبر 1096850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha