۵۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان ایلام واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: تاکنون ۵۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند.

«محمد کریمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره به وضعیت تزریق واکسن در استان، اظهار کرد: روز گذشته در شهرستان ایلام بیش از سه هزار و ۳۰۰ دُز واکسن در یک روز تزریق شد و در مجموع در استان بیش از هشت هزار تزریق در استان ثبت شد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند. بیان کرد: مرکز شهید غیوری به زودی با همکاری سپاه و هلال احمر به ظرفیت واکسیناسیون شهر ایلام افزوده می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۳۴۰ هزار و ۶۰۲ نفر از جامعه هدف استان از ابتدای آغاز واکسیناسیون تاکنون واکسینه شده اند، همچنین از مجموع ۵ هزار و ۵۸۵ مادر باردار در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان، هزار و ۱۴۱ نفر واکسینه شدند.             

 

وی با بیان اینکه بین هفته ۱۲ تا ۳۸ بارداری واکسیناسیون مادران باردار در استان صورت می گیرد، افزود: با توجه به اینکه مادران باردار جزو گروه پرخطر هستند بدون توجه به شایعات همچنین بدون استرس و ترس برای واکسیناسیون اقدام کنند.

 

کریمیان گفت: از مجموع شهرستان های ایلام، آبدانان، دهلران، مهران، دره شهر، چرداول، چوار، ایوان و  هلیلان در وضعیت نارنجی و بدره، ملکشاهی و سیروان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 1096877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha