اربعین، فصل شکفتن گل ‌های عاشورا است

سهرابی گفت: اربعین، فصل شکفتن گل ‌های عاشورا است و امام حسین (ع)، وارث همه آزادگان بشر است که در آموزشگاه عاشورایش‌ آموخته اند که خون بر شمشیر پیروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (سه شنبه 30 شهریور) در مراسم شعرخوانی شاعران به مناسبت هفته شعر و ادب پارسی و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در آرامگاه سعدی با خوانش شعری از زنده ‌یاد «نصرالله مردانی» گفت: «گذشت کشتی خورشید از جزیره موج، به غرقه گاه خطر، زین کناره باید رفت، بپوش جوشن آتش به تن سوار فلق، که در مصاف خسان چون شراره باید رفت».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: باز دفتری گشوده شد از عشق، تا سروده ها مان را باز خوانیم و سروده‌هایی که سمند صاعقه، زین کرده ‌اند تا ما را باز در دریایی از غزل‌های حماسه شناور کنند.

وی اضافه کرد:  در این گعده نشسته ‌ایم و بازمی ‌شنویم آهنگ روزهای شهادت عاشقانه عارفان سبک ‌بال را که بر بال فرشتگان می ‌نشستند و بر افلاک پرواز می‌کردند و آنان که آهنگشان پاسداری از میهن و ارزش‌های والای انسانی آموخته در مکتب حسین (ع) بود و مکتب حسین (ع)، مکتب آزادگی، دادخواهی و انسانیت است.

سهرابی تاکید کرد: امام حسین (ع)، وارث آدم، نوح، وارث ابراهیم، وارث اسماعیل، وارث موسی، عیسی، محمد و علی و وارث همه آزادگان بشر است که در آموزشگاه عاشورایش‌ آموخته اند که خون بر شمشیر پیروز است.

وی ادامه داد: خون سرداران شهید سرافراز و بلندنامی که در نبردگاه حق بر باطل، حقانیت خود را بر شمشیر‌های آخته فتنه‌ گران جهانی، فریاد کشیدند و امروز اربعینی را می ‌بینیم که دگرباره، شیعیان امام حسین (ع)، دست در دست هم گرد می ‌آیند تا سرود رهایی ‌بخش یگانه عاشورا را بخوانند و جهانیان بدانند که امام حسین (ع)، رمز ایستادگی و مانایی در همه تاریخ است.

سهرابی اضافه کرد: اربعین، فصل شکفتن گل ‌های عاشورا است که شعرها همراه با کاروان آزادگان کربلا می‌ آیند تا سرود آزادگیشان را بر آرامستان شهدایشان بخوانند و ما نیز سرود چهلم آزادگی شهدایمان را که میراث ‌داران کربلای حسین‌ (ع) هستند با خود می خوانیم.

خاطر نشان می شود، به افتخار هفته شعر و ادب پارسی و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در آیین شب شعری با عنوان «قاب ارغوان»، پوستر اولین نمایشگاه کتاب غیر حضوری «قاصدک مهر» و همچنین کتاب «ندیدن دلیل نبودن نبود» مرتضی کشاورز با مراسم امضای پوستر در آرامگاه سعدی شیرازی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس و شعر خوانی جمعی از شاعران به نام استان فارس، رونمایی شد.

کد خبر 1096992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha