لزوم بهره‌برداری از دفاع مقدس برای تمدن سازی و پیشرفت انقلاب اسلامی

به تعبیر مقام معظم رهبری، دفاع مقدس برای ملت ایران معدن پرذخیره ای است که با هر بار برداشت از این معدن رگه های دیگری از آن مکشوف می شود و امروز می توان از معدن دفاع مقدس برای تمدن سازی، رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی بهره برداری کرد.

خبرگزاری شبستان _ منطقه آزاد اروند، اسماعیل آریانیا: جنگ ایران و عراق طولانی‌ترین جنگ متعارف در قرن بیستم میلادی و دومین جنگ طولانی این قرن پس از جنگ ویتنام به شمار می رود.

 

جنگ تحمیلی به صورت رسمی در 31 شهریور ماه سال 1359 آغاز و در این روز درگیری‌های پراکنده مرزی دو کشور ایران و عراق با یورش همزمان نیروی هوایی عراق به 10 فرودگاه نظامی و غیرنظامی ایران و تهاجم نیروی زمینی این کشور در تمام مرزها به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد.

 

این جنگ در نهایت پس از هشت سال در مرداد ماه سال 1367 با قبول آتش ‌بس از سوی دو طرف و پس از بر جا گذاشتن یک میلیون نفر تلفات و یک هزار و 190 میلیارد دلار خسارات به دو کشور خاتمه یافت.

 

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس برای ایران، نظام و انقلاب، مانند معدن پرذخیره ای است که هر بار ذره ای از آن برداشت می شود، گمان می رود که به پایان رسیده اما رگه های دیگری از آن مکشوف می شود. امروز می توان از معدن دفاع مقدس برای تمدن سازی، رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی برداشت و بهره برداری کرد.

 

بیان صریح و صادقانه دفاع شرافتمندانه مردم آبادان و خرمشهر و ملت شریف ایران اسلامی در این هشت سال در قالب خلق آثار ارزشمند در حوزه های متنوع فرهنگی و هنری برگ زرینی از تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین را به رخ جهانیان می کشاند. تردیدی نیست که این گنجینه پرگوهر، هنوز حرف های بسیاری برای گفتن، شنیدن و دیدن دارد.

 

اکنون مقاومت مردم آبادان و خرمشهر در دفاع از کیان ایران اسلامی زبان زد عام و خاص در جهان گیتی شده و به تعبیری کشورهایی نظیر لبنان، سوریه، عراق، یمن، لیبی، فلسطین و ... مقاومت در برابر ظلم و ستم را از مکتب مقاومت مردم این دیار الهام می گیرند.

 

مقاومت مردم این دو شهرستان که در دوران جنگ تحمیلی با همه کمبودها در مقابل رژیم بعث عراق با لشکری سر تا پا مسلح از تسلیحات کشورهای جهان و کمک های آنها اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این سرزمین جدا شود.

 

این جنگ باعث خرابی و ویرانی زیرساخت های دو شهرستان آبادان و خرمشهر شد به گونه ای که اکنون پس از گذشت 33 سال از جنگ همچنان مردمان این دیار جنگ زده اند و آثار گلوله و خمپاره بر پیکره این دو شهرستان باقی مانده و قابل مشاهده است.

 

تقویت روحیه انقلابی و جهادی تنها نسخه برای برون رفت از مشکلات 

فرمانده سپاه شهرستان آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که فرهنگ دفاع مقدس در شهرستانی که محور مقاومت و دفاع مقدس بوده رنگ و بوی خاصی داشته باشد.

 

«شاپور احمدی» به احیای ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: احیای این ارزش ها لازمه همه امورات ما است، اگر امروزه شاهد اجرای کارهای خاص در سطح کشور هستیم و یا مشکلات لاینحلی حل می شود همه اعلام و اذعان می کنند که جز با حرکت های جهادی و انقلابی مشکلات حل نمی شوند.

 

وی تنها نسخه برای همگان در جهت برون رفت از مشکلات را تقویت روحیه انقلابی و جهادی دانست و تصریح کرد: روحیه انقلابی و جهادی ریشه در دوران دفاع مقدس دارد و هر چقدر تلاش کنیم و این فرهنگ را زنده نگه داریم قطعا این روحیه بیشتر گسترش پیدا می کند و مشکلات هم سریع تر حل خواهند شد.

 

فرمانده سپاه آبادان اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی پس از سقوط طاغوت از طرفی امیدی در دل مستضعفان و آزادگان جهان ایجاد شد که حرف نو و تازه ای را شنیدند و از سوی دیگر نیز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و جهان خوار و صهیونیست احساس خطر کردند که از این منظر برای آنها خطرات فراوانی ایجاد می شود لذا تلاش کردند تا صدای حقی را که بلند شده در نطفه خفه کنند.

 

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی به ثمر نمی رسید و یا در دوران دفاع مقدس به پیروزی نمی رسیدیم، اکنون مظلومان و مستضعفان جهان هیچ امیدی برای ادامه حیاط نداشتند خاطر نشان کرد: این نیز می تواند بزرگترین ثمره دفاع مقدس باشد چراکه جمهوری اسلامی ایران نگذاشت فریاد آزادی خواهی خاموش شود و این پرچم را همواره در اهتزار نگه داشت.

 

احمدی به استیلا شدن و سقوط استکبار جهانی اشاره کرد و ادامه داد: اگر امروز استکبار جهانی دچار استیلا شده و روز به روز به نابودی خود نزدیک تر می شود به دلیل تلاش ها، ایثارها و رشادت های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است و آن مقاومت 40 ساله ای را که ملت عزیز ایران در مقابل زورگویی ها و تحریم های ناجوانمردانه و توطئه های استکبار جهانی و اذناب منطقه ای آن داشتند باعث شد که نه تنها مقاومت در ایران به ثمر برسد بلکه به سایر نقاط جهان نیز صادر شود.

 

وی تاکید کرد: امروز مشاهده می کنیم که در اقصی نقاط مختلف دنیا به ویژه منطقه خاورمیانه، آسیا و حتی آمریکا تفکرات استکبار با معضل جدی روبه‌رو شده و روز به روز به زوال و نابودی خود نزدیک تر می شوند و امید است با تکیه بر همین مقاومت زمینه برای ظهور امام زمان (عج) مهیا تر شود.

 

فرمانده سپاه آبادان خطاب به رسانه ها اذعان کرد: رسانه های می توانند نقش بسیار زیادی در این مسیر به صورت محوری با عنوان فرماندهان عرصه جنگ نرم ایفا کنند.

 

وی با توصیه به نسل جوان بیان کرد: جوانان و نسل آینده ساز مملکت باید قدر داشته ها را بدانند، اگر ملتی از داشته های خود غافل شود قطعا سرنوشتی جز شکست و نابودی نخواهد داشت، یکی از بهترین داشته ها و ذخایر ما فرهنگ دفاع مقدس است و ما نیز با تیکه بر همین فرهنگ می توانیم نسل آینده را بهتر تربیت و پرورش کنیم و آنها را تحویل جامعه بدهیم.

 

ما در مقابل جوانان وظیفه داریم تا آنها را سخت کوش تر و مقاوم تر بار بیاوریم تا آنها بتوانند به راحتی و سرعت بیشتری گره های ایجاد شده توسط ضد انقلاب و استکبار جهانی در مسیر رشد، تعالی و پیشرفت مملکت و مردم را باز و رفع کنند لذا هر چه بیشتر در این مسیر گام برداریم و بیشتر به فرهنگ دفاع مقدس بپردازیم قطعا ادامه مسیر برای ما راحت تر خواهد بود و سرنوشت بهتری در انتظار ملت عزیزمان خواهیم داشت و هر مقدار نیز کوتاهی کنیم به همان میزان ضربه خواهیم خورد.

 

کد خبر 1096993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha