پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی شد

طی مراسمی از پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مصطفی بوعذار» امروز (سه‌شنبه ۳۰ شهریور) در مراسم رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی اظهار کرد: این سوگواره محوری‌ترین برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اربعین حسینی است و طرح اولیه آن پنج سال پیش در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در شلمچه و چذابه کلید خورد و به دو زبان عربی و فارسی اجرا شد.

 

دبیر چهارمین سوگواره ملی نئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی افزود: امسال به دلیل بسته بودن مرز و شرایط کرونایی این سوگواره در ۱۱ نقطه اهواز به صورت نمایش خیابانی و تعزیه توسط گروه‌های تعزیه اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در دوره سوم ۱۲ اثر اجرا شد اما امسال در بخش نمایش خیابانی و میدانی ۵۰ اثر ارسال و هشت اثر برگزیده شده است اضافه کرد: در تعزیه نیز ۶۰ اثر ارسال و ۱۲ اثر برگزیده شده است.

 

 

بوعذار با اشاره به اینکه آثار نمایشی توسط بهترین داوران و هنرمندان مشهور و شاخص استان و کشور داوری و برگزیده شد تصریح کرد: این سوگواره با این وسعت و حجم با همکاری شهرداری و معاونت فرهنگی شهرداری اهواز رخ داده که توانستیم این گستره اجرا را داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه مجالس تعزیه از نسخ معتبر تعزیه و توسط گروه‌های شناخته شده استان اجرا می‌شود ابراز کرد: این سوگواره نیازمند توجه و حمایت بیشتر برای سال‌های آتی بوده و برای جاماندگان اربعین طراحی شده است.

 

دبیر چهارمین سوگواره ملی نئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی خوزستان یاد آور شد: این سوگواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، انجمن هنرهای نمایشی ایران و خوزستان و شرکت لوله‌سازی اهواز و کانون تئاتر دینی کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 1097011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha