نقش برجسته عشایر در دفاع مقدس/اجرای ۶۳ برنامه در هفته دفاع مقدس توسط سپاه عشایر

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته دفاع مقدس حدود ۲۶ عنوان برنامه توسط سپاه عشایر استان در قالب ۶۳ برنامه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «صادق عرفانی» در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: دوران دفاع مقدس یادآور بزرگی و شکوه مردم ایران و بزرگ مردانی است که در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و این جنگ که توسط  ۳۰ کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر انقلاب اسلامی که کشوری نوپا بود تحمیل شد.

 
فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دفاع مقدس از دوران های فراموش نشده انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس اقشار مختلف مردم با تمام داشته های خود در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و اجازه ندادند ذره ای از خاک ایران در تصرف دشمن بماند.
 
 
وی افزود: عشایر استان نیز در هشت سال دفاع مقدس نقش پررنگی داشتند و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.
 
 
عرفانی یادآور شد: امروزه اگر آسایشی داریم مدیون شهدای هست سال دفاع مقدس بوده و وظیفه ما نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
 
 
فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد یاداور شد: این فرهنگ، فرهنگی نیست که با گذر زمان کهنه شود بلکه روز به روز پویاتر و زنده تر می شود، می بینیم امروزه در همه جبهه های مقاومت جوانانی هستند که نمونه بارز همین فرهنگ ایثار و شهادت است.
 
 
وی عنوان کرد: جوانان امروز به عنوان مدافعان حرم در جبهه مقاومت حضور پیدا کردند، حتی برخی تصور می کنند این فرهنگ فقط مربوط به جنگ تحمیلی بوده، اما امروز می بینیم زنده تر و پویاتر شده است.
 
 
عرفانی خاطرنشان کرد: هزینه کردن در راستای انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری برای نسل های بعدی است.
 
 
فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از مهم ترین اهداف دشمن در جنگ نابرابر هشت سال دفاع مقدس این بود که ایران یک کشور تازه شکل گرفته است و صدام را علم کردند که این کشور را از پا دربیاورد.
 
 
وی اظهار کرد: صدام ابزاری در دست کشورهای خارج از جمله‌ آمریکا بود، اما نتوانستند به اهداف شان برسند، زیرا رشادت ها و جان فشانی های اقشار مختلف باعث شد به پیروزی برسیم.
 
 
عرفانی تصریح کرد: به عنوان بسیجیان این کشور باید دو موضوع را در دستور کار قرار دهیم، یکی جبهه سخت و دیگری جبهه نرم است، دشمن متوجه شده که در مقابل جبهه سخت کاری از پیش نخواهد برد و امروزه وارد میدان نرم شده اند، از توپ و تفنگ خبری نیست، اگر در جنگ سخت خاکریز مشخص بود امروز می بینیم که خاکریز نامشخص است. 
 
 
فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امروز جنگ نرم در دنیا حرف اول را می زند و بر همه ما لازم است که در این کشور با تمام توان قدم برداریم، به عملکرد خودمان قانع نباشیم و تلاش کنیم پرچم اسلام را به دست امام عصر (عج) برسانیم .
 
 
وی با اشاره به نقش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات های مختلف هفته دفاع مقدس، بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور پررنگ عشایر بودیم و هم اکنون نیز در کشور در بخش های مختلف شاهد حضور پررنگ این قشر هستیم. 
 
 
عرفانی به ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس حدود ۲۶ عنوان برنامه توسط سپاه عشایر استان در قالب ۶۳ برنامه برگزار می شود که از جمله این برنامه ها تجلیل از رزمندگان و ایثارگران استان بوده که از ۲۵۰ نفر از ایثارگران که کمتر از ۶ ماه در جبهه حضور داشتند  تجلیل می شوند .
 
 
فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برگزاری رژه خودرویی، برگزاری یادواره های شهدا، سرکشی از خانواده های ۳۵۰ شهید عشایر استان، تجلیل از فرماندهان گردان های عشایر، روایت گری هشت سال دفاع مقدس، سرکشی از بیمارستان اعصاب و روان یاسوج نیز از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس است که توسط سپاه عشایر استان برگزار می شود.
 
 
وی به دیگر برنامه های سپاه عشایر اشاره کرد و گفت: نذر خون، سرکشی از پاسداران رزمنده، تجلیل از سربازانی که پدرشان رزمنده بوده نیز از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.
 
 
عرفانی به فعالیت های انجام شده توسط سپاه عشایر استان اشاره کرد و گفت: توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی، توزیع هزار پنل خورشیدی بین عشایر و مناطق روستایی دورافتاده از برنامه هایی است که توسط سپاه عشایر استان انجام شده و در طول سال در حال انجام است.
 
 
فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بحث امنیت عشایر مورد توجه ویژه قرار دارد، افزود: پیش بینی شده بسته های آموزشی در دورترین مناطق روستایی و محروم توزیع شود.
 
 
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ جهیزیه توزیع شده و اعزام تیم های پزشکی به مناطق عشایری و روستایی را داشتیم، اظهار کرد: ساخت ۴۵ واحد منازل مددجویی در مناطق مختلف عشایری را داشتیم که در هفته دفاع مقدس به بهره برداری می رسند .
 
 
وی ادامه داد: در شهر سی سخت پنج واحد در حال ساخت است که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در بحث مشکل کم آبی که در خوزستان رخ داد حدود ۶۰ تانکر خریداری و به استان خوزستان انتقال دادیم. 
کد خبر 1097086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha