وظیفه ناجا رسیدگی، نظارت و مبارزه با انواع قاچاق سازماندهی شده است

سرهنگ امینی با اشاره به اینکه وظیفه ناجا رسیدگی، نظارت و مبارزه با انواع قاچاق سازماندهی شده است، گفت: قاچاق کالای ته لنجی هم از اقدامات سازماندهی شده محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سرهنگ جلال امینی، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا شب گذشته (سه شنبه 30 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه وظیفه ناجا رسیدگی، نظارت و مبارزه با انواع قاچاق سازماندهی شده  است، گفت: قاچاق کالای ته لنجی هم از اقدامات سازماندهی شده محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون چیزی حدود ۱۶ هزار خودرو و ۱۷ هزار نفر عامل در راستای این رسیدگی‌ها توقیف و دستگیر شده اند و شش هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال ارزش کالا‌های توقیفی خودرو‌های شوتی برآورد شده است، گفت: البته در برخورد با خودرو‌های شوتی چالش‌های زیادی وجود دارد، زیرا این خودرو‌ها از مبادی مورد نظارت‌ها عبور نمی‌کنند و مسیر‌ها را دور می‌زنند و بیراهه می‌روند.

 

سرهنگ امینی با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق دیگر برخورد قهری و فیزیکی جوابگو نیست، ولی با این حال هزینه‌های جاری رسیدگی به این امور؛ به ناجا تحمیل می‌شود، ادامه داد: در همین راستا برخی از نیرو‌های ناجا مورد صدمه و آسیب قرار گرفته و در حال حاضر در کما به سر می‌برند، البته علت اصلی پیدایش خودرو‌های شوتی؛ وجود و روند رو به افزایش کالای قاچاق و ته لنجی است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 2 هزار لنج با ظرفیت ۳۰۰ تا ۵۰۰ تن کالا اقدام به واردات کالا به کشور می‌کنند، گفت: این در حالی است که در قانون و دستورالعمل برای هر لنج حدود ۳۰ نیسان واردات کالا تعریف شده است، این آیین نامه توسط هیأت وزیران ابلاغ شده، اما از سال ۹۵ تاکنون این ابلاغیه روی زمین مانده است.

کد خبر 1097132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha