​فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس گیلان تا آذر ماه به بهره‌برداری می‌رسد

مصطفی‌پور افزایش قیمت مصالح و مشکلات اقتصادی را عواملی که در روند اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس گیلان تاخیر ایجاد کرد دانست و گفت:‌ فاز نخست پروژه باغ موزه دفاع مقدس گیلان تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین مصطفی‌پور» شامگاه(سه‌شنبه 30 شهریور) در برنامه گفت‌وگوی خبری همزمانی ایام اربعین و ایام بزرگداشت دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دفاع مقدس به آرمان‌ها، ارزش‌ها و آموزه‌های ناب قیام عاشورا و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) متصل است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ایجاد یک گفتمان جدید در دنیا را یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های اصلی انقلاب اسلامی ذکر کرد و با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس حوادثی مشابه حادثه کربلا تکرار شد افزود: تحمیل جنگ علیه ملت ایران یکی از نقشه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی بود.

 

مصطفی‌پور حضور قشرهای مختلف در پشت جبهه‌های جنگ و به طور کلی مردمی بودن دفاع مقدس را دیگر شاخصه این دوران دانست و عنوان کرد: جمهوری اسلامی به دلیل تحریم‌ها از نظر مهمات، سلاح، اطلاعات و لجستیک نسبت به دشمن در سطح پائینی بود اما حضور همه اقشار و صنوف مختلف در صحنه موجبات پیروزی ما را فراهم کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس قدرت‌های پوشالی شرق و غرب را نابود کرد و به ملت‌های مظلوم فهماند که می‌توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد یادآور شد: دفاع مقدس موجبات شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در کشورهای مسلمان منطقه را فراهم کرد و به واسطه آن دشمنان به عقب رانده شدند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه نیمی از شهدای گیلانی از شهدای ارتش بودند تصریح کرد: باید در بیان این رشادت‌ها و شناساندن آن به مردم تلاش بیشتری انجام شود و یکی از این کارهای مهم و اساسی جمع‌آوری خاطرات شفاهی و تدوین آن برای استفاده نسل‌های آینده است.

 

مصطفی‌پور نقش گیلانی‌ها را در هشت سال دفاع مقدس بی‌نظیر خواند و با بیان اینکه مردم این خطه با وجود هزار کیلومتر فاصله از مناطق جنگی برای کمک پای کار بودند اضافه کرد: بیش از 97 هزار رزمنده از گیلان به جبهه‌ها اعزام شدند که حتی برخی استان‌های درگیر جنگ نیز چنین آماری نداشتند و پشتوانه اصلی رزمندگان استان نیز پشتیبانی‌ها و حمایت‌های مردمی بود.

 

وی در ادامه آخرین وضعیت ساخت و تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان گیلان را هم برشمرد و ابراز داشت: به دلیل وجود برخی مشکلات مانند افزایش روزانه قیمت مصالح و مشکلات اقتصادی نتوانستیم به وعده خود مبنی بر تکمیل این پروژه تا شهریورماه عمل کنیم از سویی دیگر ابتلای تعدادی از کارگران به کرونا نیز عامل دیگر این تاخیر بود.

 

وی ساخت پروژه باغ موزع دفاع مقدس را فرصتی برای ترویج هر چه بیشتر رشادت‌های دوران جنگ تحمیلی و نهادینه کردن فرهنگ آن دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم ظرف مدت دو تا سه ماه آینده فاز اول پروژه باغ موزه دفاع مقدس گیلان را افتتاح کنیم تا مردم گیلان نیز همانند سایر استان‌ها از این موزه بهره‌مند شوند.

 

 

کد خبر 1097141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha