هیچکس نمی‌تواند جلوی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بگیرد

کارشناس مسائل سیاسی ضمن تحلیل سخنان رئیس انرژی‌اتمی کشورمان، تاکید کرد ایران به مذاکرات نتیجه‌بخش اعتقاد دارد و هیچکس نمی‌تواند جوی فعالیت قانونی ما را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلال فیاضی در مصاحبه با برنامه «رویداد» از شبکه رادیویی گفت‌وگو در خصوص اجلاس آژانس بین المللی انرژی اتمی و بیان مواضع ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل بین الملل به صندلی خالی معتقد نیست و از هر فرصتی باید برای تبیین دیدگاه ها استفاده کنیم.

وی همچنین ضمن تحلیل سخنان اسلامی گفت: سخنرانی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی ایران، نشان داد مواضع ایران دارای ثبات است و تغییر دولت ها، منجر به تحول سیاسی در حوزه بین المللی از دید ایران نمی شود.

دو نکته مهم این بود که همکاری ایران و آژانس مداوم و مستمر باشد و ما انتظارتی از آژانس داشتیم که تاکنون برخی از آنها برآورده نشده است و نخست اینکه آژانس باید از تبعیض پرهیز کند.

فیاضی با اشاره به کشورهایی که آشکارا فعالیت های هسته ای غیر صلح آمیز انجام می دهند و آژانس هم به سراغ آنها نمی رود، افزود: به طور مشخص می توان به رژیم صهیونیستی اشاره کرد که درباره کلاهک های هسته ای او گزارش تهیه شده ولی آژانس هیچ اقدامی صورت نداده است.

ده ها گزارش از سوی آژانس درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران منتشر شده ولی تحریم و فشارها نسبت به کشورمان فزونی گرفته است و آقای اسلامی علاوه بر این، نسبت به سیاسی کاری آژانس هم تاکید کرده است.

فیاضی ادامه داد: هرگاه کشورهای قدرتمند می خواهند بر ایران فشارها را فزونی دهند، از ابزار آژانس استفاده کرده و این سازمان نیز وارد بازی سیاسی آن ها می شود؛ لذا انتظار می رود آژانس مستقل و بی طرف تصمیم گیرد و حرفه ای رفتار کند.

وی با اشاره به دیگر نکات مهم، به اعتقاد ایران نسبت به مذاکرات برجامیِ نتیجه بخش تاکید کرد که هدفِ آن باید بردشتن فشار و تحریم غیر قانونی باشد و در این زمینه تاکید شده است که ایران حسن نیت خود را درباره برجام نشان داد و امروز امریکا باید اعتیاد به تحریم کردن را ترک کند.

فیاضی به رادیو گفت‌وگو گفت: ایران فعالیت های هسته ای خود را در چارچوب مقررات بین المللی ادامه می دهد و با توجه به استمرار فعالیت ها، هیچکس نمی توان جلوی این فعالیت قانونی را بگیرد و مانعی برای آن ایجاد کند.

کد خبر 1097240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha