راستگویی و شفافیت مسئولان  موجب اعتمادسازی در میان مردم است

حجت الاسلام رضایی با اشاره به نقش اعتماد سازی عمومی برای همراهی مردم گفت:سرلوحه قرار دادن راستگویی و شفافیت در کار مسئولین موجب اعتماد سازی میان مردم است.

حجت‌الاسلام حسن رضایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ویژگی‌های دولت مردمی و انقلابی گفت: یک دولت انقلابی دولتی است که در همه عرصه‌ها اجرای عدالت را مد نظر قرار داده و آن را پیاده کند. اگر این عدالت نباشد مصداق‌های ظلم ظاهر می‌شود. علاوه بر این مسئول انقلابی با داشتن سعه‌صدر باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

 

امام جمعه معمولان افزود: یک مسئول باید راستگویی و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهد. اگر این کار را انجام داد نتیجه آن اعتمادسازی عمومی و همراه نمودن مردم می‌شود. البته در طول سال‌های انقلاب مردم همیشه پای کار بوده‌اند و در جریان پیروزی انقلاب، 8سال دفاع مقدس، سال‌های پس از آن در بحران‌های مختلف، در دفاع از حرم و... همیشه در صحنه حاضر بودند.

 

وی در مورد شفافیت و راستگویی مسئولین اظهار کرد: یکی از نکاتی که مسئولین باید رعایت کنند همین شفافیت و راست‌گویی است. اگر مسئولی که این صفت را رعایت کند می‌تواند مردم را به خودش جذب کند.

 

امام جمعه معمولان تصریح کرد: شایسته‌سالاری یکی از صفات مدیران در دولت انقلابی است. مسئولان باید با صبر و بردباری صحبت‌های مردم را گوش داده و علاوه بر آن در مقابل شبهات دشمن پاسخگوی مردم باشند. گفتار و عمل مسئولین نیز باید با هم یکی باشد. در این صورت است که مردم به مسئولین اعتماد می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اعتماد بین مردم و مسئولین گفت: پاسخگویی مسئولین به مردم باعث تألیف قلوب مردم و مسئولین می‌شود. اگر مسئولین می‌خواهند مردمی باشند باید تخصص و شفافیت در کار را رعایت کنند. رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته در مورد این موضوع سفارشاتی داشته‌اند، با گوش دادن به فرمایشات ایشان همه مشکلات حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به تجربه نظام در عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری در موضوعات نظامی و رشد نظام خاطر نشان کرد: در زمینه‌های نظامی با توجه و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری به جایگاه قابل قبولی در دنیا و منطقه رسیدیم. امیدواریم مسئولین متعهد، با ایمان، متخصص و با جمیع شرایط دیگر انتخاب شده و بتوانند مشکلات مردم را حل نمایند.

کد خبر 1097258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha