اجرای بیش از ۶ هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان زنجان

سردار کرمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی افزود: امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس ۶۳۲۷ برنامه در استان زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، ابرقدرت های شرق و غرب برای خاموش کردن انقلاب متحد شده و صدام را وارد جنگ با جمهوری اسلامی کردند.

 


سردار جهانبخش کرمی با اشاره به اینکه مرکز فرماندهی جنگ ایران و عراق در آمریکا بود، گفت: جنگ فقط جنگ نظامی در صحنه نبرد نبود بلکه فشار روانی و تحریم ها بر علیه ایران وجود داشت.

 


وی با اشاره به اینکه ایران آمادگی ورود برای صحنه دفاع نداشت، گفت: تشکیل نظام مقدس، عنایت خدا و روحیه عاشورایی مردم نقطه قوت ایران در این دوران بود.

 


این مسئول با اشاره به اینکه امام راحل با تشکیل بسیج عمومی برای مقابله با رژیم بعثی، همه مردم را به حضور در جبهه ها دعوت کردند، خاطرنشان کرد: در این دوران شاهد صحنه های زیبایی از حماسه آفرینی زنان و مردان در این دوران بودیم.

 


سردار کرمی بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: استان زنجان امسال کنگره 3535 شهید استان را برگزار خواهد کرد.

 


وی به نقش رزمندگان استان زنجان در عملیات های جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: بیش از 200 عنوان کتاب با موضوع شهدا در استان زنجان به چاپ رسیده است.

 


فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه شکست دشمن در جنگ نظامی موجب شد تا جنگ با ارزش های انقلابی بالاخص در فضای مجازی آغاز شود، افزود: امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس 6327 برنامه در استان زنجان اجرا می شود.

 


وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا در بین صنوف و اقشار مختلف، برپایی 95 نمایشگاه، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از پیشکسوتان رزمنده، رزمایش کمک مومنانه، برگزاری 300 مورد مسابقه فرهنگی هنری ، افتتاح 17 پروژه آبرسانی و خانه عالم، برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله از مهمترین عناوین برنامه های این هفته است.

 


سردار کرمی ادامه داد: برای این هفته غبارروبی مزار شهدا، اهداء خون، پخت و توزیع غذای گرم و توزیع در بین نیارمندان در دستور کار است.

 


فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه طرح رزمایش مومنانه در لبیک به فرمان رهبری در استان آغاز شد و در حال حاضر در قالب طرح شهید سلیمانی ادامه دارد، گفت: از ابتدای اجرای این طرح 630 هزار بسته بهداشتی، یک میلیون و 100 هزار بسته معیشتی و 750 هزار پرس غذای گرم طبخ و در بین نیازمندان توزیع شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.

کد خبر 1097273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha