تشکیل ۴۵ پرونده قاچاق کالا و ارز در آستارا

میرقربانی از تشکیل ۴۵ پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سید سعید میرقربانی» امروز(چهارشنبه، ۳۱ شهریور) در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد به قاچاق لوازم آرایشی اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها را باید از مضرات استفاده از کالاهای فاقد تاییدیه و استاندارد آگاه کرد.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا افزود: دستگاه‌های ذیربط در این راستا از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و عطاری‌های شهرستان بازدید مستمر داشته باشند.

 

وی از تشکیل ۴۵ پرونده قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و تصریح‌کرد: این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

 

میرقربانی گفت: ۲۷ دستگاه خودروی خارجی سواری و سنگین، یک فقره ترانزیت خارجی و۱۳۰ رول پارچه اسپان باند تشکیل دهنده پرونده‌های ارجاع شده به مراجع قضایی هستند.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: ارزش ریالی پرونده‌های ارجاع شده به دستگاه قضا، ۱۳۴ میلیارد تومان است.

 

وی با بیان‌اینکه ورود کالای قاچاق به شهرستان آستارا ناشی از کم‌کاری برخی دستگاه‌های مربوطه است بر تقویت کنترل‌ها، اصلاح رویه‌های نظارتی و همکاری بیشتر و سازنده اعضای ستاد کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

 

میرقربانی با اشاره به اینکه تجهیزات کنترلی دستگاه‌های نظارتی در گمرک باید بروزرسانی شود، گفت: تامین سگ های موادیاب و دستگاه های پایش تصویری کالاها برای گمرک ضروری است.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا قاچاق کالا را یک تهدید برای رونق اقتصادی کشور دانست و افزود: دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی در صدور احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز قاطعیت داشته باشند.

 

میرقربانی خاطرنشان‌کرد: استمرار گشت و کنترل مرز به طور جدی در دستور کار قرار گیرد تا قاچاق کالا و ارز صورت نگیرد.

کد خبر 1097413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha