تبیین گام دوم انقلاب با موضوع قرآن برای ۷ هزار مخاطب در نیروی هوایی ارتش

سرگرد مصطفوی زاده با اشاره به تبین گام دوم انقلاب با موضوعات قرانی برای ۷ هزار مخاطب از مشارکت ۷۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در کوی های سازمانی نیروی هوایی ارتش در فعالیت های قرآنی خبر داد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: ارتش بعنوانی یکی از مهمترین اعضای نیروی های مسلح تا کنون در تمام دوره ها و شرایط بحرانی توانسته است موفقیت های بسیار چشم گیری را در حوزه های مختلف ورزشی، قرآنی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کسب کند و بعنوان یکی از مهمترین پشتوانه های نظامی و مردمی در میان مردم از محبوبیت و مقبولیت بالایی برخوردار است اما ساختار و روحیه نظامی ارتش هیچ گاه مانع پیشرفت این نهاد انقلابی در سایر عرصه ها مانند فعالیت های قرآنی نشده و همواره با شعار ارتش مکتبی و ولایی موفقیت های چشم گیری را در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی کسب کرده است در همین رابطه گفتگویی با سرگرد سید محسن مصطفوی زاده رییس مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در مورد فعالیت های قرآنی به شرح زیر ارایه می شود.

 

در مورد فعالیت های قرآنی نیروی هوایی ارتش توضیح بفرمایید؟

مدت یک سال و  2 ماه است که مرکز قرآن و عترت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقل کار می کند و از معاونت فرهنگی جدا و انتزاع یافته است. الحمدالله این امر یکی از تدابیر مهم ریاست محترم عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است و این اقدام راهبردی الحمدالله اثرات بسیار مثبتی را بر جای گذاشته که در نیروی هوایی به این مهم پرداخته شده است.

 

معاونت قرآنی نیروی هوایی ارتش  چه رتبه هایی را در مسابقات قرآنی کسب کرده است؟

کسب رتبه اول در مسابقات خواهران شاغل، برادران و فرزندان نیروی هوایی را در این نیرو ، همچنین کسب رتبه اول مسابقات پایور را پس از چندین سال در نیروی هوایی شاهد بودیم. برگزاری اولین دوره تربیت داور مسابقات قرآن کریم در سطح نیروهای مسلح در نیروی هوایی برگزار شد. کسب مقام اول در رشته حدیث ارتش در میان کلیه کارکنان پایور و وظیفه و خانواده ها برای نیروی هوایی به دست آمد و الحمدالله سه مدال ارزشمند مانند جام های ورزشی قرار شد تا در میان پنج نیروی ارتش هر نیرویی که در هر مقطع و رشته ای قهرمان می شود به عنوان قهرمان قرآنی این مدال ها به مدت یک سال به آنها تعلق بگیرد.

 

در نیروی هوایی تدوین دستورالعمل انگیزشی و تشویقی در میان کارکنان پایور و وظیفه و خانواده ها داشتیم که امیر فرماندهی نیروی هوایی این دستورالعمل را تصویب و حمایت کردند. تدوین دستورالعمل شورای عالی قرآنی و برگزاری در کلیه یگان ها در نیروی هوایی ابلاغ شد و به مدت یک سال جلسات قرآنی ماهانه در همه یگان ها برگزار می شود.

 

مهمترین فعالیت های قرآنی نیروی هوایی ارتش را توضیح بفرمایید؟

راه اندازی سایت های رایانه ای قرآن کریم ویژه قرآنیان در راستای ارتقای علوم قرآنی و تربیت حفاظ قرآن کریم در نیروی هوایی از دیگر اقدامات این نیرو است. در این سایت قرآنی موضوعات مجازی و بحث های فنی انجام می شود. همچنین اجرای نهضت حفظ قرآن کریم در نیروی هوایی در حال اجراست. رونمایی از طرح ثبت سوابق قرآنیان در سیستم انصار و خلاصه وضعیت کارکنان نیز تصویب شد و به مدت 3 سال این طرح به طول انجامید که به تازگی رونمایی شده است.

 

طرح بزرگ اجرای عیدانه قرآنی، طرح بزرگ تابستانه فراغت فرزندان، اجرای طرح بزرگ قرآن کریم ویژه تمام مقاطع و خانواده ها در سطح تابستان برگزار شد. تشکیل کلاس های حفظ قرآن کریم در فضای مجازی در بیش از 90 کلاس پس از همه گیری کرونا، برگزاری اولین دوره مهدویت در مجتمع یاوران مهدی در قم، همچنین با توجه به همه گیری ویروس کرونا از فضای حقیقی به فضای مجازی کوچ کردیم و کلیه فعالیت های قرآنی بدون تعطیلی برگزار شد.

 

برگزاری کلاس تفسیر ویژه فرماندهان در بستر وبینار با حضور سرپنجه ها و اساتید خبره کشوری و روحانیون، برگزاری کلاس قرآن کریم ویژه کارکنان که در روزهای سه شنبه انجام می شد در بستر فضای مجازی برگزار شد و موضوع آیات و روایات و تاثیر آن برای کارکنان تبیین شد. برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم با رویکرد تدبر در قران کریم در فضای حقیقی  و مجازی، برگزاری محفل انس با حضور قاریان ممتاز کشوری، برگزاری جشنواره حدیث و نهج البلاغه و مسابقات مقدماتی و سراسری که از 24 تا 28 مهر ماه مسابقات خانواده های ارتش را شاهد خواهیم بود. برگزاری سلسله سخنرانی ها با محور تربیت قرآنی، معارف اهل بیت(ع)، انگیزه بخشی قرآنیان، تربیت فرزندان به صورت سبک قرآنی در فضای مجازی و تبیین و تشریح منویات رهبر انقلاب در حوزه قرآن از جمله اقدامات شاخص نیروی هوایی در این مدت است.

 

با توجه به محدودیت برگزاری مراسم اربعین برای این مراسم چه برنامه هایی در نظر گرفته شده است؟

در موضوع اربعین نیز هر سال شاهد حضور قاریان در مسابقات قرائت قرآن با رویکرد تدبر در آیات قرآن هستیم . به فضل الهی امسال با توجه به محدودیت اعزام زائران در فضای مجازی به برکت این روز اربعین اقدامات سال های گذشته در فضای مجازی به صورت گسترده در حوزه قرآن برگزار می شود و آیات و روایاتی که مرتبط با ایام اربعین است، تشریح و قرائت می شود و سپس مسابقه ای در این خصوص برگزار می شود. قاریان مختلف از یگان های مختلف طبق برنامه ریزی های انجام شده در برنامه بدرقه و استقبال از زائران حضور می یابند که از دیگر برنامه های اربعین نیروی هوایی است.

 

در موضوع مساجد چه استفاده ای از ظرفیت مساجد در نیروی هوایی ارتش صورت گرفته است؟

الحمدالله ما در بحث مساجد و ظرفیت آن با رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطقی که از نظر ویروس کرونا زرد و آبی بوده و شرایط قرمز نبوده، نمازهای جماعت و مراسم انس با قرآن کریم برگزار شده و فعالیت هایی همچون کمک های مومنانه و اقداماتی که در راستای کمک به ایتام صورت می گیرد، انجام شده است و در مساجد روحانیون حضور یافته و پاسخگوی سوالات شرعی شرکت کنندگان هستند و در مکان هایی که نماز جماعت برگزار نمی شود قبل از اذان درب مساجد باز است و مردم به صورت فرادی نماز خود را اقامه می کنند و در ایام محرم نیز عزاداری ها در مساجد برگزار بود البته این عزاداری ها در فضای باز مساجد برگزار و الحمدالله با رعایت پروتکل های بهداشتی هیچ مشکلی را در حوزه شیوع و ابتلای کرونا نداشتیم و در صورت شیوع نیز آمار بسیار اندک بوده است.

 

در مورد بیانیه گام دوم انقلاب برنامه خاصی در راستای اجرایی شدن این بیانیه و منویات رهبر انقلاب در حوزه قرآنی نیروی هوایی داشته اید؟

در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند ما برنامه های مختلف را با بسیج و مساجد برگزار کرده ایم تا بتوانیم منویات رهبر انقلاب را به معنای واقعی عمل کنیم. در این راستا کتاب هایی با موضوع تشریح بیانیه گام دوم انقلاب به همت سازمان عقیدتی سیاسی تشریح شد که مجموعه اقداماتی که در گام دوم انقلاب باید انجام شود، مشخص شده و مطابق با تدابیر سازمان عقیدتی سیاسی اقدامات انجام می شود تا بتوانیم به فضل الهی منویات رهبر انقلاب را به نحو احسن اجرا کنیم. در این زمینه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش کتبی را منتشر کرده و مسابقات مختلفی در سطح ارتش برگزار شده است که به عنوان مبانی قرآنی در بیانیه گام دوم انقلاب با بیانات حجت الاسلام قرائتی در این کتاب بیان شده است و در اختیار کارکنان و خانواده ها به صورت مجازی و مکتوب قرار گرفته است. تلاش می کنیم مفاهیم بیانیه گام دوم را به نحوی در میان خانواده ها اجرا کنیم که شاهد نتایج واقعی آن باشیم.

 

در حوزه مدارس و مقاطع مختلف سنی چه فعالیت قرآنی از سوی نیروی هوایی ارتش انجام شده است؟

یکی از اقدامات ثابتی که در نیروی هوایی در بخش قرآن و عترت انجام می شود، این است که مدیران کلیه مدارس به کوی سازمانی دعوت شدند و جلسه ای برای آنها برگزار شد و بسته های تشویقی تبیین شد. این بسته ها با دستور فرماندهی محترم نیروی هوایی در نظر گرفته شده و به مدارس ابلاغ شده است و اعلام کردیم هدیه و ارسال قرآن از نیروی هوایی ارتش و پای کار آوردن دانش آموزان از مدارس باشد و در اینجا تدابیر و تاکیدات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دادیم و مدیران با حضور در گروه های واتساپی نظرات خود را اعلام کردند و یک کار واحد در راستای سبک زندگی قرآنی و نهضت حفظ قرآن رقم می خورد که امیدواریم به فضل الهی نتایج آن را در پایان سال ببینیم.

 

در حال حاضر قریب به 75 مدرسه در این طرح مشارکت کردند و در حال حاضر با توجه به اینکه فصل تابستان را پشت سر گذاشته ایم، مدیران با دانش آموزان ارتباط گرفته و در هر مدرسه 20 تا 25 نفر حافظ معرفی شده است و قرار شده است در ابتدای مهر با استفاده از نرم افزار شاد ارتباط بهتری با آنها برقرار کنیم و ضمن انس دانش آموزان با قرآن خانواده های آنها درگیر قرآن مفاهیم و تدبیر در قرآن باشند و انشاءالله شاهد نتیجه عملی این طرح باشیم. ظرفیت نیروی هوایی ارتش در موضوع قرآن بسیار بالاست و هیچ محدودیتی برای مشارکت در این طرح وجود ندارد و فقط مدارس کوی های سازمانی نیروی هوایی ارتش در این طرح می توانند شرکت کنند و با دستور و پشتیبانی امیر فرماندهی نهاجا نیروی هوایی دشمن از یک تا 100 کلاس ظرفیت تشکیل کلاس و تامین هزینه مالی هدایا وجود دارد. در مدارس 85 مدرسه از کوی های سازمانی نیروی هوایی ارتش آمادگی خود را برای مشارکت در این طرح اعلام کرده اند.  این مدارس از مقطع ابتدایی تا دبیرستان حضور دارند و طبق رده سنی آنها زمینه لازم برای آموزش، ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی فراهم شده است. در موضوع گام دوم انقلاب نیز توجه به تاریخ، نوآوری، استقلال، آزادی، تقابل اسلام و استکبار، جمهوری اسلامی و استکبار با تدبر در آیات قرانی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین موضوع جلوگیری از موضوع نفوذ و افراد نفوذی، توجه به نقش جوانان و زنان، پایدار و استقامت، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن، عزت و حکمت و مصلحت، داشته ها و سرمایه ها، رکود و توقف ممنوع، مدیریت جهادی، نگاه به تفاوت ها و توجه به آینده پیش رو از نظر آیات و روایات مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین این مفاهیم در قالب مسابقات مختلف پیش بینی شده است تا موضوع گام دوم انقلاب برای 7 هزار مخاطب با موضوعات قرآنی تبیین شود. در حال حاضر 27 هزار مخاطب در فضای مجازی قرآن وجود دارد که این مفاهیم برای آنها ارسال می شود.

 

تمام اقدامات قرآنی با تدابیر اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی حجت الاسلام سید احمد قاضی و حمایت های مادی و معنوی امیر فرماندهی نیروی هوایی، سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده صورت گرفته است که وی از فرماندهان قرآنی و پای کار در حوزه قرآن بودند و به همین دلیل اقدامات قرآن در نیروی هوایی با جهش روزافزون پیش رو بوده است.

کد خبر 1097415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha