سرمایه گذاران در فاروج، تسهیلات با سود کم دریافت می کنند

استاندار خراسان شمالی گفت: سرمایه گذارانی که در حوزه محصولات ویژه شهرستان فاروج، (زعفران، انگور و دام سبک) اقدام به سرمایه گذاری کنند، تسهیلات با سود کم دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد علی شجاعی» عصر امروز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان فاروج در مجتمع فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: گزارشی از ظرفیت های این سه حوزه جمع آوری و بر اساس آن به سرمایه گذاران متقاضی تسهیلات با سود کم برای اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی و...  ارائه می شود.

 

 

استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس مطالبات مردمی، 450 میلیارد ریال در حوزه اقتصادی و 900 میلیارد ریال هم در بخش تسهیلات به شهرستان اختصاص یافت.

 

 

شجاعی گفت: در حوزه بانوان ارائه برآورد هزینه برای تجهیز پارک بانوان برای تامین اعتبار و اختصاص یک سالن سرپوشیده به بانوان مصوب شد.

 

 

وی افزود: ارائه کمبودهای بیمارستان فاروج در حوزه تجهیزات و نیروی متخصص از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای پیگیری نیازمندی های آن از دیگر مصوبات این نشست است.

 

 

نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در خانه ملت هم در این نشست گفت: کم کاری و ترک فعل گواه محرومیت هایی است که در سطح شهر و روستاها می بینیم.

 

 

«علی آذری» افزود:  افتتاح طرح هایی که از زمان شروع  به ساخت آن نزدیک یک دهه یا بیشتر می گذرد به معنی ضعف در اراده اجرایی است.

 

 

وی با اشاره به مطالبات ارائه شده از سوی نمایندگان اقشار مختلف بیان کرد: خواستن وظایف ذاتی مجموعه فعالیتی خود از دستگاه یا مراجع دیگر نشان از شانه خالی کردن از مسئولیت است.

 

 

فرماندار فاروج هم در این نشست گفت: دو دهستان فاروج و سنگر از دهستان های کم برخوردار استان هستند که در شاخص های راه، آب و... از حداقل ها محرومند.

 

 

«ابوالحسن نجفی حاج تقی» افزود: در حوزه های تولیدی در بخش کشاورزی در شاخه های مختلف شهرستان دارای رتبه های برتر استانی است اما در بخش صنایع تبدیلی محروم هستیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه 13 روستای شهرستان زیر پوشش آب و فاضلاب نیستند و دو روستا هم محروم از گاز و 24 روستا تنش آبی دارند، بیان کرد: در حوزه  راه هم 137 کیلومتر از محورها خاکی و غیر آسفالت است.

 

 

نجفی افزود: بیمارستان فاروج فقط اسم بیمارستان را یدک می کشد و در تجهیزات نیروی متخصص محروم است.

 

 

پیش از برگزاری نشست بررسی مشکلات، طرح های مجتمع بین راهی ثامن الائمه با اعتبار 140 میلیارد ریال،  بهسازی روکش آسفالت ورودی و خروجی استان  با اعتبار 120 میلیارد ریال  و سالن ورزشی کارگران  با  اعتبار 70 میلیارد ریال با حضور  استاندار و هیات همراه افتتاح شد.

 

 

 

کد خبر 1097502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha