برگزاری پنجمین سالگرد شهید مدافع حرم، محمد پورهنگ

پنجمین سالگرد شهید مدافع حرم، محمد پورهنگ در مسجد الهادی(ع) برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، پنجمین سالگرد روحانی شهید مدافع حرم محمد پورهنگ امشب اول مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد الهادی(ع) واقع در شهرری، خیابان فداییان اسلام برگزار می شود.

 

بنابراین گزارش، در این مراسم حجت الاسلام استاد اکرمی، سخنرانی و محمدرضا غلامرضا زاده،حامدگرجی،سیدجمال نجاتی،جهاد شیبی،سیدمهدی بنی هاشم،حسین ابوالحسنی و علی اصغر خواجه زاده مرثیه سرایی می کنند.

 

 

روحانی شهید محمد پورهنگ، آزادمردی که در خانواده‌ای با یک شهید و آزاده تربیت شده بود در ۱۶ شهریور ۱۳۵۶ در شهرری دیده به جهان گشود و پس از تحصیلات مقدماتی و متوسطه وارد حوزه علمیه شهرری شد و سپس برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت. وی روحانی محله شهرک شهید بروجردی و نماینده ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه بود.

 


شهید پورهنگ که دل در گرو انقلاب اسلامی و آرمانهای آن داشت در مسیر دفاع از حرم اهل بیت(ع) وارد سوریه و پس از ۱۳ ماه حضور در این کشور مجروح شد و برای ادامه درمان به تهران بازگشت و ۳۱ شهریور در بیمارستان بقیه‌اللّه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


پیکر مطهر این شهید گرانقدر هشتم مهرماه پس از تشییع، طواف بر مضجع شریف حضرت عبدالعظیم(ع) و اقامه نماز در حرم برای تدفین به قطعه ۴۰ بهشت زهرا(س) منتقل شد و در جوار برادر شهیدش احمد پورهنگ آرام گرفت. از وی دو دختر به نام های فاطمه و ریحانه به  یادگار مانده است.

 

کد خبر 1097533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha