طرح شهرستانی «به وقت کتاب» در مدارس صومعه سرا آغاز شد

طرح شهرستانی «به وقت کتاب» همزمان با بازگشایی مدارس در صومعه سرا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سید جلال سید محمدی» امروز(پنج شنبه، ۱ مهر) در مراسم آغاز طرح ابتکاری و شهرستانی «به وقت کتاب» در صومعه سرا با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با اجرای طرح‌های خلاقاناه و ایتکاری مانند طرح به وقت کتاب بهتر در بین نسل جوان و نوجوان نهادینه شده و موجبات ترغیب آنان به کتاب را فراهم می‌کند.

 

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی از کودکی یک ضرورت است افزود: طرح شهرستانی «به وقت کتاب» به‌منظور معرفی هفتگی چهار عنوان کتاب از مجموعه منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی صومعه سرا در مدارس این شهرستان اجرایی می‌شود.

 

وی معرفی کتاب‌های اجتماعی، فرهنگی، دینی و تاریخی را موجب آگاهی بیشتر دانش‌آموزان هنگام ورود به اجتماع دانست و تصریح کرد: این طرح برگرفته از زنگ کتاب‌خوانی در مدارس صومعه سرا است که با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم حضور دانش آموزان، به‌صورت مجازی و از طریق شبکه اجتماعی شاد اجرایی می شود.

 

«آرزو عباس زاده» نیز در این جلسه در توضیح طرح مذکور اضافه کرد:هر ماه چهار عنوان کتاب با موضوعات و در رده‌های مختلف سنی توسط معلمین به صورت مجازی به دانش آموزان معرفی می‌شود.

 

رییس کتابخانه های عمومی صومعه سرا اعلام کرد: در صورت بازگشایی مدارس این طرح به صورت حضوری اجرا می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1097599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha