برپایی نخستین نمایشگاه مجازی بانوی خوشنویس آران و بیدگلی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از برپایی نخستین نمایشگاه مجازی آثار خوشنویسی «فریبا قپانداری بیدگلی» همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس، آثار نستعلیق و تذهیب هنرمند جوان خوشنویس «فریبا قپانداری بیدگلی» در قالب های چلیپا، کتابت و جلی و غبار به صورت انفرادی و در بستر فضای مجازی به نمایش گذاشته شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این هنرمند، فارغ التحصیل کارشناس عکاسی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر و مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران شعبه  آران وبیدگل و عضو اصلی انجمن خوشنویسان آران و بیدگل و مدیر مسئول آموزشگاه خوشنویسی «سرای قلم» است.

 

ضابطی اظهار داشت:  فریبا قپانداری بیدگلی از سال ۱۳۷۷ هنر خوشنویسی را آغاز کرده و افتخار شاگردی در محضر اساتیدی همچون عباس متولی بیدگلی،  کرمعلی شیرازی و امیراحمد فلسفی داشته است. وی در سال ۱۳۹۰ موفق به اخذ گواهینامه فوق ممتاز شد و در  بیش از ۲۰ جشنواره و نمایشگاه های متعددی حضور داشته و حائز مقام شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل  تصریح کرد: کسب رتبه دوم نستعلیق در جشنواره خوشنویسی « هل اتی» در سال ۱۳۸۶، کسب رتبه اول نستعلیق در جشنواره خوشنویسی  «ملک تا ملکوت» در سال ۱۳۸۷،  رتبه دوم نستعلیق در جشنواره خوشنویسی رضوی  «آه و آهو» در سال ۱۳۸۹،  برگزیده بخش نستعلیق در جشنواره خوشنویسی «سپیده کاشانی»  در سال ۱۳۹۰، کسب رتبه دوم نستعلیق در جشنواره خوشنویسی «مشق رمضان» در تیر ماه سال ۱۳۹۵، برگزیده و نفر دوم بانوان جشنواره بین المللی ادبی و خوشنویسی«محتشم» در اسفند ۱۳۹۵ و برگزیده جشنواره «خط عاشورا» در مهر ۱۳۹۶ برخی از افتخارات این بانوی هنرمند خوشنویس آران و بیدگلی است.

 

ضابطی افزود: فریبا قپانداری بیدگلی داوری چندین مسابقه را هم بر عهده داشته و سابقه تدریس خوشنویسی در دانشگاه های علوم پزشکی کاشان، روابط بین الملل تهران، کلاس های دانش افزایی دانشجویان خارجی دانشگاه  امام خمینی قزوین ، دانشگاه علامه فیض کاشانی، آزاد اسلامی نراق را نیز دارد و و همچنان با گروه گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و علامه فیض کاشانی همکاری دارند./

کد خبر 1097642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha