دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند در تاریخ انقلاب است

دفاع مقدس به عنوان گنجینه ای ارزشمند در تاریخ انقلاب برای ما سراسر درس است، با الگو گرفتن از روحیه خودباوری و ایستادگی رزمندگان دفاع مقدس امروز می توان گره از مشکلات کشور باز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، دوران دفاع مقدس تاریخی ماندگار در انقلاب است، آن دوران گنجینه ای ارزشمند برای  همه نسل ها است و بهره مندی از این گنجینه نیاز جامعه امروز و آینده است.

 

دوران هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان با ایثار، فداکاری، جانفشانی و از خودگذشتگی در جبهه های جنگ با دست خالی در برابر دشمنان ایستادند و درس مقاومت و ایستادگی را به ما آموختند و امروز این روحیه مقاومت در عرصه های مختلف راه حلی مؤثر برای حرکت به سمت پیشرفت است.

 

ایمان راسخ و خودباوری رمز موفقیت رزمندگان دفاع مقدس بود

 

ایمان راسخ و روحیه خودباوری، مدیریت و حرکت جهادی رزمندگان دوران دفاع مقدس رمز پیروزی بود، امروز برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور باید از این روحیه خودباوری رزمندگان دوران دفاع مقدس درس گرفت.

 

امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند حرکت و مدیریت جهادی است، با تکیه بر روحیه خودباوری و توجه به توان داخلی کشور می توان گره از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و جامعه باز کرد.

 

رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع اصول و ارزش ها و کیان اسلامی خون خود را فدا کردند و با ایثار جان خود در برابر دشمنان ایستادگی کردند، امروز همه ما در برابر خون شهدا مسئول هستیم، ادامه راه شهدا رسالت خطیری بر دوش همگان است.

 

تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل امروز و بصیرت افزایی بین جوانان در برابر توطئه های دشمن، ترویج ارزش های دینی و انقلابی ادامه دهنده راه شهدا است، تبیین ارزش های ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب است.

 

بازگو کردن ارزش های دوران دفاع مقدس و ایثار رزمندگان آن دوران فرصتی برای نهادینه سازی ارزش ها و مقابله با توطئه های دشمنان بوده و می طلبد که در این زمینه از تمامی ظرفیت های فرهنگی، رسانه ای و تبلیغی استفاده شود.

 

با توجه به ظرفیت فضای مجازی و حضور نسل نو در این فضا، بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی فرصتی برای نهادینه سازی ارزش های دفاع مقدس بین جوانان و گسترش فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت است.

 

دوران دفاع مقدس به عنوان بخشی از هویت ملی ما تجلی نبرد حق علیه باطل بود و امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهدا هستیم، نسل امروز باید با آرمان ها و اهداف شهدا آشنا شوند تا بتوانند در ادامه راه شهدا قدم بردارند.

 

بازگو کردن دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای تربیت نسلی انقلابی و بیمه کردن آینده کشور ضرورتی انکارناپذیر بوده و در این راستا باید زمینه لازم از سوی متولیان فراهم شود.

 

حفظ تمامیت ارضی کشور از دستاوردهای مهم دفاع مقدس است

 

دوران دفاع مقدس برای ما دستاوردهایی همچون تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، رشد باورهای دینی، شکوفایی خلاقیت ها، تحکیم وحدت ملی و افزایش انسجام اجتماعی، تثبیت اقتدار ایران اسلامی، حفظ تمامیت ارضی کشور و... را به دنبال داشت.

 

دوران هشت سال جنگ تحمیلی در سایه رشادت و جانفشانی رزمندگان پیروزی را به دنبال داشت و این دفاع مقدس دشمن را برای همیشه از حمله نظامی ناامید کرد، امروز دشمنان در جبهه جنگ نرم و جنگ اقتصادی در پی ضربه زدن به انقلاب و به گمراهی کشاندن جوانان این مرز و بوم هستند.

 

راه مقابله با توطئه های فرهنگی و اقتصادی دشمنان درس گرفتن از گنجینه دوران دفاع مقدس، حرکت جهادی و انقلابی، مقاومت و ایستادگی، تبیین و ترویج روحیه خودباوری و توجه به توان، دانش و ظرفیت های داخلی است.

 

مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی دنیا را متحیر ساخت

 

حجت الاسلام «سیدعلی حسینی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهارداشت: رزمندگان با اعتقاد راسخ و اطاعت پذیری از امام(ره) به پیروزی رسیدند.

 

امام جمعه بروجرد افزود: مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی دنیا را متحیر ساخت و در دوران دفاع مقدس پیروزترین فرد در جنگ، شهدا بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز ما به عنوان وارث خون شهدا باید راه شهدا را ادامه دهیم و اهداف و آرمان های شهدا را برای نسل امروز و آینده بازگو کنیم.

 

ادامه راه شهدا ضامن بقای انقلاب است

 

حجت الاسلام والمسلمین«سیداحمدرضا شاهرخی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهارداشت: ادامه راه شهدا ضامن بقای انقلاب و خنثی کننده توطئه های دشمن در عرصه های مختلف است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در دوران جنگ تحمیلی کشور با تکیه بر توان داخلی به پیروزی رسید و امروز نیز با تکیه بر این مهم می توان مشکلات کشور را حل کرد.

 

وی عنوان داشت:  امروز باید دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به خوبی در جامعه تبیین وبازگو شود.  

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد:  پیروزی رزمندگان ایران در دفاع مقدس  بر تارک تاریخ حماسه و  پایمردی همه آزادگان جهان  می‌درخشد.

 

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: دفاع مقدس ما  برگرفته از فرهنگ عاشورا بود و آنچه را که ما در تاریخ اسلام از جنگ بدر، احد و جانفشانی‌های اصحاب امام حسین (ع) در صحرای کربلا  مطالعه کردیم تبلور همه آنها را در دفاع ۸ ساله مطالعه کردیم.

کد خبر 1097653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha