دستگاه های اجرایی کاشان، پیشگام «پیوست نگاری فرهنگی» باشند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: پیوست نگاری فرهنگی در پروژه های بزرگ، ظرفیت سازی برای تقویت حوزه فرهنگ است و دستگاه های اجرایی کاشان می توانند پیشگام این حرکت فرهنگ ساز باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، میثم نمکی در پنجاه و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی کاشان گفت: پیوست نگاری فرهنگی در پروژه های بزرگ کاشان ظرفیت سازی برای تقویت حوزه فرهنگ  است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به اهمیت اجرایی شدن آیین نامه پیوست فرهنگی در طرح های عمرانی، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه ای، پیوست نگاری فرهنگی را در پروژه های عمرانی مورد تأکید قرار داده است و دستگاه های اجرایی شهرستان کاشان می توانند پیشگام این حرکت فرهنگ ساز باشند.

 

نمکی افزود: طراحی فضاهای دارای کاربری فرهنگی در مجموعه های بزرگ عمرانی می تواند هم به جبران کمبود فضاهای فرهنگی کمک کند، هم توزیع امکانات در بستر فضاهای پیش بینی شده فراگیر تر می شود و هم زمینه عمومی سازی نگاه های فرهنگی و هنری در اجتماع بیشتر فراهم می گردد.

 

در این جلسه همچنین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، گزارشی از آیین های ثبت شده در فهرست آیین های ثبتی غیر ملموس کشور ارائه کرد و اعضا با استماع گزارش آخرین وضعیت کرونا توسط رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، بر لزوم ایمن سازی همگانی با دریافت واکسن توسط عموم مردم به منظور قطع زنجیره همه گیری کرونا تأکید کردند.

 

پنجاه و نجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان با حضور اعضا در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) کاشان برگزار شد./

کد خبر 1097721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha