ایستادگی در برابر تجاوز خارجی، دفاع مقدس است

به گفته آیت الله خاتمی، ما از استقلال و شرف و ناموس و عزتمان دفاع کردیم و با تقدیم ۱۸۸هزار شهید یک وجب از خاک مان را به دشمن ندادیم .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، آئین رونمایی از یادمان شهدای ورزشکار استان زنجان بمناسبت گرامیداشت کنگره 3535 شهید استان زنجان، در هفته دفاع مقدس و درآستانه اربعین حسینی بهمراه قرائت زیارت عاشورا  ساعتی پیش برگزار شد.

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی استان، مدیر کل امور ایثارگران و  خانواده معزز شهدا مهمانان این مراسم بودند.

 


آیت الله خاتمی در این مراسم ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا بویژه شهدای ورزشکار استان و با اشاره به اینکه پس از انقلاب کشور در بخش های مختلف پیشرفت داشته و موفق بوده است، افزود: باید برای پیشرفت های بیشتر استعدادها را در جای جای کشور پرورش داد و با تکیه بر توان داخل در مسیر موفقیت گام برداشت.

 

 

وی با بیان اینکه برای رشد و پرورش استعدادها باید با نگرش استانی پیش برویم و از تمام نیروها درسطح استان بهره بگیرم، تصریح کرد: شناسایی و پرورش استعدادهاست که می تواند پرفسور ثبوتی های دیگری در استان به وجود آورد. 

 


امام جمعه زنجان با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس جوانان از مرزهای کشور افزود: ما جنگ نکردیم، جنگ ویرانی می آورد نابسامانی می آورد و ذاتا جنگ چیز خوبی نیست بلکه ما از استقلال و شرف و ناموس و عزتمان دفاع کردیم، ایستادگی کردیم و 188 هزار شهید داده شد و یک وجب از خاک مان را به دشمن ندادیم . 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ایران دیرینه ای بسیار متمدن و باشکوه، با جغرافیایی عظیم داشته است و یک امپراطوری بزرگ بوده است که در ادوار مختلف شاهان بی لیاقت باعث کوچک شدنش شدند، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس علی رغم اینکه دنیا با عراق همکاری می کرد و ایران یک تنه با دنیا جنگید حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد و واقعا باید از این 8 سال در تاریخ به عنوان جنگ جهانی سوم یاد شود.

کد خبر 1097874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha