تدارک مفصل بچه‌های مسجد برای اربعین؛ از کودکانه اربعین تا پویش مجازی کوله‌بار

طاهریان با تشریح برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس، گفت: رونمایی از بازی رایانه‌ای «کودکانه اربعین» و اجرای پویش مجازی «کوله‌بار» ازجمله این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «مرتضی طاهریان»، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور در برنامه زنده «ققنوس» در رادیو فرهنگ به تشریح برنامه های ستاد فهما درباره اربعین حسینی و هفته گرامیداشت دفاع مقدس پرداخت.

 

بنابر این گزارش، طاهریان با اشاره به رونمایی از برنامه های ستاد فهما در موضوع اربعین حسینی و  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های فهرنگی هنری مساجد بر اساس ماموریت های خود فعالیت هایش حول محور قرآن و عترت و ارزش های دینی است لذا تقارن ایام اربعین و دفاع مقدس بچه های مسجد را بر آن داشته که ویژه برنامه های متنوعی را تدارک ببینند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما تصریح کرد: بازی رایانه ای «کودکانه اربعین» که از سامانه بچه های مسجد و کافه بازار قالب دانلود است، ازجمله این برنامه ها است در کنار آن مسابقات موکب های خانگی را هم طارحی کرده ایم تا بچه ها در کنار بازی، رقابت سالم هم با یکدیگر داشته باشند. این بازی بچه ها را با مفاهیم حسینی و اربعینی آشنا می کند.

 

وی ادامه داد: از اقدامات دیگر ستاد فهما برای اربعین حسینی اجرای سرودهای اربعینی است که عمده این سرودها در ایام اربعین در سراسر کشور اجرا می شوند قبل از کرونا این گروه های سرود در مسیر پیاده روی اربعین اجرا داشتند.

 

طاهریان از اجرای پویش مجازی «کوله بار» هم خبر داد و گفت: در قالب این پویش، خاطرات اربعینی بچه های مسجد جمع آوری و منتشر می شود و از برترین آنها تقدیر خواهد شد.

 

وی از برگزاری مسابقات کتابخوانی متعدد ویژه اربعین و هفته دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: دور دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم در این ایام آغاز شده و علاوه بر یک برنامه نمادین، در سراسر کشور هم  آئین های متعدد برگزار می شود چنان که بر اساس گزارش های ثبت شده در سامانه بچه های مسجد در سال گذشته، 35 هزار جلسه مرتبط با این طرح طرح در سراسر کشور برگزار شده است.

 

کد خبر 1097898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha