توجه به ارزش های اسلامی انقلابی و ملی باید مورد توجه مسئولین و ورزشکاران باشد

حجت الاسلام رضا حمدی نیک گفت: توجه به ارزش های اسلامی، انقلابی و ملی باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولین و ورزشکاران باشد و این ارزش ها را ترویج و نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲ مهر حجت الاسلام «رضا  احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: یکی از دغدغه های بسیار مهم انسان های مومن و با تقوا مسئله عاقبت بخیری است و از جمله عوامل عاقبت بخیری تقوا، ایمان و عمل صالح، توبه و اخلاص در عمل و ولایت مداری است که  شهدا مخصوصا سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی نمونه بارز و مصداق آن هستند.


امام جمعه قلعه گنج با اشاره بیانات ارزشمند رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ایران در دیدار قهرمانان المپیک و پار المپیک، خاطرنشان کرد: بیانات رهبری به مثابه نقشه راه ورزش ایرانی اسلامی است و می تواند یک نقشه راه حرکت برای دولت و وزارت ورزش و جوانان در آغاز فعالیت شان باشد.


وی بیان کرد: توجه به ارزش های اسلامی، انقلابی و ملی باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولین و ورزشکاران باشد و این ارزش ها را ترویج و نهادینه کنند چرا که به نوعی توجه جدی و اساسی به هویت، فرهنگ و زیرساخت های دینی ورزشی است.


حجت الاسلام احمدی نیک اظهار کرد: احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی، به جا آوردن سجده شکر و توجه به اقامه نماز در صحنه ها و‌ میادین باید مورد توجه ورزشکاران عزیز قرار گیرد.

خطیب جمعه قلعه گنج تصریح کرد: از مسائل بسیار مهم که در امر ورزش باید به آن توجه شود، برنامه ریزی دقیق و جامع، کیفی سازی ورزش بین المللی، برنامه ریزی برای رشته های مدال آور، حمایت حقوقی و مادی، ارتقای عدالت ورزشی، توجه دولتمردان به مناطق کمتر توسعه یافته است.


وی با اشاره به سه اقدام مهم دولت و مجلس در راستای کاهش فساد اقتصادی، ابراز کرد: حذف امضاءهای طلایی طرح تسهیل صدور مجوز کسب و ‌کار، برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت، انتشار صورت حساب شرکت های دولتی گام بزرگ دولت و‌ مجلس در راستای شفاف سازی و فساد زدایی محسوب می شود.


حجت الاسلام احمدی نیک به حادثه ناگوار هفته اشاره کرد و افزود: زحمات و خدمات نیروی انتظامی برکسی پوشیده نیست و این اتفاق تلخ ممکن است در اذهان برخی، خدمات این عزیزان را تحت الشعاع قرار دهد  اما باید مراقب بود که عده ای موج سواری نکنند.


امام جمعه قلعه گنج اضافه کرد: از فرماندهی نیروی انتظامی استان سردار ناظری تشکر می‌کنم که شخصا ورود پیدا کرده و قول مساعد دادند تا حصول نتیجه، این مسئله دنبال کرده تا حقی از کسی ضایع نشود.


وی در خاتمه عنوان کرد: از مدیر کل دادگستری استان نیز درخواست دارم پرونده را خارج از نوبت رسیدگی کنند و طبق قانون که فصل الخطاب است عمل شود و از مردم نیر استدعا داریم که آستانه تحمل و سعه صدر خود را بالا ببرند و‌ همچنین نیروی خدوم انتظامی با سعه صدر و‌ دقت با مردم تعامل بیشتری داشته باشند.

کد خبر 1097924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha