سد ایلام در بهترین شرایط کمی و کیفی خود قرار دارد

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو صبح امروز جمعه از سد ایلام و سد کنجانچم شهرستان مرزی مهران در حاشیه سفر استانی رئیس جمهوری به ایلام بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « علی پوراحمد» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام در حاشیه بازدید «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو از سد ایلام، اظهار کرد: سد ایلام به عنوان تامین کننده آب شرب شهر ایلام و ۵ هزار هکتار  اراضی کنجانچم و امیرآباد است.

 

وی ابراز کرد: این سد از نوع سد خاکی با هسته رسی است با ارتفاع ۶۰ متر و طول تاج ۱۶۲ متر و حجم مخزن ۸۲ میلیون مترمکعب که ۲۰ میلیون مترمکعب برای تامین آب شرب شهر ایلام و ملکشاهی و مابقی برای تامین آب محیط زیست و کشاورزی پایین دست مصرف می شود.

 

پوراحمد یادآور شد: حدود ۷۰ درصد مخزن با حجم ۵۱ میلیون مترمکعب پر است و در بهترین شرایط کمی و کیفی خود قرار دارد بطوریکه( ای سی ) آب در حد ۸۰۰ قرار دارد.

 همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام در بازدید وزیر نیرو از سد کنجانچم، یادآور شد: سد شهدای کنجانچم یکی از سدهای سامانه گرمسیری بوده که یکی از طرح های توسعه ای در حوزه آب و خاک در مناطق مرزی کشور است.

 

وی بیان کرد: سد خاکی کنجانچم با ارتفاع ۸۶ متر و طول تاج ۲/۶ کیلومتر پس از آبگیری کامل، مخزنی به حجم ۸۴ میلیون مترمکعب خواهد داشت.

 

پوراحمد گفت: بدنه سد کنجانچم با حجم خاکریزی ۴/۶ میلیون مترمکعب یکی از سازه‌هایی است که در بخش پایانی قطعه سوم طرح گرمسیری در دست‌ساخت است.

 

وی خاطرنشان کرد: این سد با هدف تأمین آب شرب و صنعت شهرستان مهران به میزان ۸ میلیون مترمکعب در سال،تأمین آب بخش‌هایی از شبکه آبیاری و زهکشی دشت‌های استان ایلام،ذخیره و تنظیم آب سامانه گرمسیری در استان ایلام و ایجاد تحول در بخش گردشگری منطقه با تشکیل شدن دریاچه سد ساخته می‌شود.

کد خبر 1097931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha