افزایش قدرت مانور اقتصادی ایران از دستاوردهای عضویت در سازمان شانگهای است

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه ۳۴ درصد جمعیت جهان، ۲۵درصد ذخایر نفت، ۳۰ درصد ذخایر گاز و ۵۰ درصد ذخایر اورانیوم در کشورهای عضو سازمان شانگهای هستند گفت: افزایش قدرت مانور اقتصادی ایران در برابر آمریکا یکی از دستاوردهای این عضویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، حجت‌الاسلام«سیدهادی موسوی» ظهر امروز(جمعه، 2مهر) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امروز هر عزت و امنیتی که داریم از رشادت هشت ساله دلاورمردان این سرزمین است.

 

امام جمعه ماسال با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند به هر اندازه‌ای که از نظر بازه زمانی از دوران دفاع مقدس فاصله بگیریم باید معرفت و شناخت ما از دفاع مقدس بیشتر شود افزود: دوران دفاع مقدس یک گنج معرفتی است و باید در راستای شناخت و تبیین این دوران کوشا باشیم.

 

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده ما است گفت: در دوران دفاع مقدس به برکت امام راحل رزمندگانی تربیت شدند که در برابر استکبار ایستادند و در دوران پس از جنگ به برکت مقام معظم رهبری جوانانی رویش کردند که مایه فخر کشورند.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: فرمایشات رهبری در این دیدار در واقع نقشه راه برای دولت انقلابی مردمی جوان گرا است.

 

امام جمعه ماسال با اشاره به خبر مسرت بخش روزهای گذشته و اولین سفر رییس جمهور و عضویت ایران در شانگهای خاطرنشان کرد: این سازمان یکی از بزرگترین و ثروتمندترین سازمان‌های منطقه‌ای در جهان است و نقش بسیار مهمی در تعاملات تجاری منطقه دارد.

 

وی با بیان اینکه 34 درصد جمعیت جهان، 25درصد ذخایر نفت، 30 درصد ذخایر گاز و 50 درصد ذخایر اورانیوم در کشورهای عضو این سازمان هستند اظهار کرد: افزایش قدرت مانور اقتصادی ایران در برابر آمریکا یکی از دستاوردهای این عضویت است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به کم کاری دولتمردان قبلی در عضویت دائم ایران در شانگهای افزود: این یک پیروزی دیپلماسی برای ایران و شکست برای آمریکا و هم پیمانان منطقه‌اش است.

 

امام جمعه ماسال با اشاره به قرارداد امنیتی آمریکا و انگلیس با استرالیا و پشت کردن به فرانسه گفت: در این توافق به ما گوشزد می‌کند که اگر منافع آمریکا در میان باشد حتی به هم پیمانان خود رحم نمی‌کند تا جایی که فرانسه از آن به خنجر از پشت تعبیر می‌کند و همه این موضوعات در حالیست که هنوز عده ای در داخل چشم به آمریکا دوخته‌اند.

 

وی با اشاره به سخنرانی مجازی رییس جمهور در سازمان ملل تصریح کرد: بعد از هشت سال شاهد یک سحنرانی مقتدر و منطقی از سوی رییس جمهور انقلابی بودیم تا جایی که نشریه‌های غربی عنوان کردند این سخنرانی هویت جمهوری اسلامی بود.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به این سخن رییس جمهور که گفت؛ «امروز آمریکا از عراق و افعانستان خارج نمی‌شود بلکه اخراج می شود» خاطرنشان کرد: در این سخنرانی کلمات جدیدی استفاده شده که نشان دهنده ریل گذاری جدید از سوی جمهوری اسلامی در عرصه روابط بین الملل بود.

کد خبر 1097957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha