پدافند هوایی در قله تکنولوژی و تجهیزات نظامی قرار دارد

امیرسرتیپ حدادی سامانی گفت: پدافند هوایی ایران با اتکا به سرمایه های داخلی در لبه و بالاترین تکنولوژی و تجهیزات نظامی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، امیرسرتیپ «علی حدادی سامانی» در مراسم تجلیل پیشکسوتان دفاع مقدس پدافند هوایی ارتش اظهارداشت: پدافتد هوایی در دوران دفاع مقدس نقش اساسی و کلیدی در تامین امنیت مراکز مهم کشور و جلوگیری از حملات دشمن داشت.

 

فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور افزود: دشمن هدفش تصرف زمین و امکانات کشور بود اما تلاش رزمندگان و نیروهای مسلح مانع از چنین هدفی شد.

 

وی با بیان اینکه امنیت هوایی کشور در آن دوران نقش دارد، تصریح کرد: حمله به ظرفیت های اقتصادی مثل پالایشگاه از طریق حمله هوایی امکان پذیر بود که پدافند هوایی با رصد به موقع مانع از این چنین اتفاقاتی شد.

 

امیرسرتیپ حدادی سامانی ادامه داد: حفظ خاک کشور و امکانات، مبارزه با دشمنان در منطقه هوایی با کمک نیروی هوایی و همچنین حفظ اراضی از جمله اقداماتی بود که در دوران دفاع مقدس توسط این یگان نظامی و تاکتیک های پدافندی انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه نقش آفرینی امروز پدافند هوایی در تامین امنیت مرزهای هوایی مهم است، گفت: این یگان نظامی با رصد تمامی ترددها و حرکت پرنده ها آسمان کشور را برای انجام فعالیت های مختلف اقتصادی و اجتماعی امن کرده و در ادامه مسیر خون شهدا جانفشانی می کند.

 

*توسعه نظامی پدافند هوایی در دوران پس از جنگ

 

فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور با اشاره به توسعه فناوری های نوین در دنیا، اذعان داشت: بروز رسانی و ارتقا تجهیزات نظامی کشور همسو با توسعه جهانی ضرورت داشت که نیروهای مسلح از جمله پدافند هوایی امکانات خود را در این مسیر پیشرفت داده است.

 

وی با بیان اینکه پس از دوران دفاع مقدس جهش خوبی در توسعه امکانات نظامی و به ارتقا تجهیزات انجام شد، تصریح کرد: پدافند هوایی ایران با اتکا به سرمایه های داخلی در لبه و بالاترین  تکنولوژی و تجهیزات نظامی قرار گرفته است.

 

فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور ادامه داد: تمام این تلاش ها صورت گرفته تا در ادامه حفظ اقتدار و عزت کشور پیش برویم و مدیون خون شهدا و رشادت رزمندگان نشویم و امروز افتخار بزرگی با همین پیشرفت ها نصیب کشورمان شده است.

کد خبر 1097982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha