اقدامات آمریکا در منطقه محکوم به شکست است

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: آمریکا اکنون بعد از شکست های مفتضحانه در عراق، سوریه و افغانستان به دنبال این است با تحریک حس قومی و مذهبی در منطقه ناامنی ایجاد کند که باید بداند این اقدام هم محکوم به شکست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت‌الاسلام«محمدجواد باقری‌ ارومی» در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، اربعین را یک امتیاز ویژه و یک هدیه الهی به حضرت امام حسین(ع) دانست و اظهارکرد: وقتی سیدالشهدا(ع) جانش را در طبق اخلاص در راه خدا می‌بخشد خداوند هم با شهادت وی را مورد تکریم قرار می دهد و اربعین را مختص او می گرداند.

 

امام جمعه اسالم با بیان اینکه زیارت اربعین و حضور میلیونی خیل عظیم زائران و مشتاقان حسینی در کربلای معلی موجب احیای نام آن حضرت و فرهنگ عاشورا شده است، افزود: هر چند در سال های اخیر به خاطر ویروس کرونا جمعیت زائران غیر عراقی کاهش یافته است اما این نام مقدس اباعبدالله الحسین(ع) است که دل را به سمت خود می کشاند و آن ها را با خدا پیوند می دهد.

 

وی به اقدامات گروهک های تروریستی در مناطق شمال‌ غرب کشور اشاره کرد و گفت: جواب قاطع و اقدام پیشگیرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به مواضع تروریست ها نشان داد که دفاع همچنان باقی است و ملت ما با سابقه درخشان هشت سال دفاع مقدس و جنگ نابرابر در مقابل دشمن بعثی امروز اجازه تجاوز به هیچ متجاوزی را نمی دهد.

 

حجت الاسلام باقری ارومی یاوه گویی های اخیر یک مقام کشور آذربایجان و تهدید جمهوری اسلامی را به مثابه کری خوانی نوچه های آمریکا دانست و تصریح کرد: آمریکا یک موجود پررویی است که وقتی از در بیرونش میکنی می خواهد از پنجره وارد شود و اکنون بعد از شکست های مفتضحانه در عراق، سوریه و افغانستان به دنبال این است با تحریک حس قومی و مذهبی در منطقه ناامنی ایجاد کند که باید بداند این اقدام هم محکوم به شکست است.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به اینکه اقدامات شایسته قوای سه گانه در تصویب و ابلاغ قوانین و دستورهای ضدفساد گامی مثبت در برخورد با مفساد و جلوگیری از ایجاد فساد در شبکه اداری کشور است، اضافه کرد: این اقدامات و حذف مسیر پیچیده اداری راه را برای رونق تولید و آگاهی مردم از شفافیت مالی شرکت های دولتی بیشتر می کند.

 

وی به رسمیت شناخته شدن برگ سبز خودرو به عنوان سند قطعی مالکیت را اقدامی موثر جهت حل تضادهای قانونی و جلوگیری از هزینه کرد اضافه و بیهوده توسط خریداران و فروشندگان خودرو دانست و گفت: برخی دفترخانه ها با تنظیم اسناد غیرلازم هزینه های زیادی را به مراجعین خود تحمیل می کنند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی عضویت ایران در زمره اعضای اصلی اجلاس شانگهای را یک موفقیت بزرگ برای دولت جدید برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی نگاه و دیدگاه ضدغربگرایی در کشور حاکم باشد دنیا در آمریکا و چند کشور اروپایی خلاصه نمی شود و می توان از هر موقعیتی برای ایجاد تعامل سازنده با دنیا استفاده کرد و امیدواریم آثار و برکات عضویت ایران در اعضای اصلی اجلاس شانگهای و رونق اقتصادی آن به زودی برای مردم خوب ما محسوس و آشکار شود.

کد خبر 1097986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha