مهمترین آموزه های عاشورای حسینی رعایت تقوای الهی و دینداری بود

حجت الاسلام صادقی فر گفت: مهمترین آموزه های عاشورای حسینی رعایت تقوای الهی و دینداری بود و انسان با تقوای الهی، مقرب درگاه الهی می شود و نصرت و پیروزی و سعادت ما در گرو رعایت تقوای الهی است.

حجت الاسلام «حسین صادقی فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: تقوای الهی مهمترین عامل برای رستگاری و سعادت و سلامت انسان است و تقوا همچون دنیاست که پر از خار است و باید با دقت از آن عبور کرد تا تقوای الهی نصیب حالمان شود.

 

امام جماعت کانون امام علی(ع) نکا افزود: دنیا پر از تیغ و خار و مشکلات است و اگر بتوانیم آرام و پاورچین از مشکلات و خارها عبور کنیم و دامن مان گرفتار در این تیغ ها و آلودگی ها نشود؛ تقوی الهی حاصل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه هر گناهی از گناه زبان، چشم، دل دست و پا سر بزند و هر منکری که انجام شود ما را از تقوی الهی دور می کند؛ خاطر نشان کرد: هر مساله منکر و ناشناخته ای که با فطرت انسان سازگار نیست ؛ گناه محسوب می شود و باید از آن دوری کرد.

 

حجت الاسلام صادقی فر با اشاره به اینکه مکتب امام حسین(ع) مکتب آزادی و استقامت و رستگاری است؛ گفت: مهمترین آموزه های عاشورای حسینی رعایت تقوای الهی و دینداری بود و انسان با تقوای الهی، مقرب درگاه الهی می شود و نصرت و پیروزی و سعادت ما در گرو رعایت تقوای الهی است.

 

وی افزود: اگر تقوی الهی معیار کارهای ما در زندگی باشد و در همه اعمال و رفتار خود به این مهم توجه داشته باشیم؛ سعادتمندی نصیب حالمان شده و فرج و گشابیش در کارها و اعمال مان حاصل می شود و در زندگی امروز با همه مشکلاتی که پیش روی ماست تنها تقوی الهی می تواند ما را از گزند حوادث در مان دارد.

 

امام جماعت کانون امام علی(ع) نکا یادآور شد: توفیق و نصرت الهی در گرو تقوای الهی و رعایت آن است و باید ضمن رعایت این مهم دیگران را هم دعوت به تقوی الهی و دوری از گناه و زشتی و پلیدی کنیم

کد خبر 1098061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha