بهره برداری  از ظرفیت ها بالقوه ایلام را به یک قطب تعیین کننده در کشور تبدیل می کند

استاندار ایلام گفت: ظرفیت های استان ایلام به اندازه یک کشور وسیع است که در صورت بهره برداری می تواند ایلام را به یک قطب تعیین کننده در کشور تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «محمد نوذری» روز جمعه در نشست شورای اداری با حضور رئییس جمهوری اظهار کرد: مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس هیچگاه میدان جنگ را خالی نکردند و تا پایان جنگ با وجود مرزداری جانانه از جان خود مایه گذاشتند و در نهایت پیروز شدند.

 

وی افزود: براساس نرخ جمعیت ایلام با ۱۲ هزار جانباز رتبه نخست ایثارگری در کشور را دارد و این می طلبد که به این مردم بیش از گذشته توجه شود.

 

استاندار ایلام تاکید کرد: مردم ایلام در دوران سال دفاع مقدس ایلام را ترک نکردند که ثمره این ایستادگی امروز این است که ایلامیان میزبان زائران امام حسین (ع) هستند.

 

نوذری ادامه داد: ایلام استانی کوچک اما ظرفیت بسیاری بالای در حوزه های کشاورزی، نفت و گاز پتروشیمی دارد.

 

وی یادآور شد: ایلام با ۷۳ صدم جمعیت کشور مردم آن یک دست شیعه و همواره جزو استان های برتر از نظر مشارکت سیاسی در ادوار گذشته انتخابات بودند.

 

استاندار ایلام با اشاره نقش مهران در توسعه صادرات کشور، گفت: مرز مهران در دوران تحریم بیش از ۲ میلیون دلار صادرات در آن به ثبت رسید که این نشانگر اهمیت این مرز است که حدود هفت درصد مرز خشکی کشور به خود اختصاص داده است.

 

نوذری با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان ایلام، افزود: سفر ریاست محترم جمهوری مقارن با ۲ موضوع مهم اربعین و دفاع مقدس بود که از ریاست جمهوری خواستاریم در بحث زیرساخت ها اربعین کمک کنند.

 

استاندار ایلام  خاطرنشان کرد: سفر رییس جمهوری با ایلام در ابتدای کار دولت نشانگر نگاه ویژه دولت به این استان در بحث توسعه و محرومیت زدایی است.

کد خبر 1098078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha