یادواره«آبروی محله» در سرایان برگزار شد

همزمان با دومین شب از هفته دفاع مقدس، یادواره شهدا «آبروی محله» در مرکز شهر سرایان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، یادواره آبروی محله در محل مسجد غدیر واقع در محله جوادالائمه از محلات قدیمی و حاشیه شهر سرایان با حضور اهالی و جمعی از مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر سرایان برگزار شد.

 

فرمانده سپاه سرایان با بیان اینکه همه ما درخصوص شهید و شهادت مسئولیت داریم، به جمله ارزنده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اشاره کرد.


سرهنگ «حسین خدادادی» شهید را متعلق به تمام جامعه دانست و تاکید کرد: شهدا صرفا به خانواده‌شان اختصاص ندارند و جامعه درخصوص خون این عزیزان مسئول است.

 

وی هدف از برگزاری یادواره های آبروی محله را انتقال فرهنگ شهید و شهادت و ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان عنوان کرد.


به گفته فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرایان، شهرستان در دوران دفاع مقدس ۱۱۶ شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد ۲۵ شهید متعلق به مرکز شهر سرایان است.


وی اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس بالغ بر هشت یادواره «شهدا آبروی محله » در نقاط مختلف شهرستان برگزار می شود.


خدادادی در ادامه محله جوادالائمه را از محلات قدیمی در حاشیه شهر سرایان توصیف کرد که در دوران دفاع مقدس رزمندگان زیادی را راهی جبهه های جنگ کرده است و وجود پنج شهید در این محله نشان از ولایتمداری و عشق به وطن است.


وی از اراده و همت و خودیاری اهالی محله در عمران و پیشرفت این نقطه خبر داد و  اقدمات عمرانی انجام شده را نسبت به سایر نقاط شهر در محله جوادالایمه را کافی ندانست و  بر توجه عملی و تسریع در انجام فعالیتهای عمرانی در این منطقه توسط مسولین تاکید کرد.


یادواره شهدای (آبروی محله) به همت و مشارکت پایگاه مقاومت بسیج محله جوادالائمه  با مشارکت فعال اهالی در شهر سرایان برگزار شد.


لازم به ذکر است در این یادواره یاد و خاطره پنج شهیدوالامقام «علی و حسین رحیمی، آرامش رمضانی، نقیبی و حسین ابراهیمی» گرامی داشته شد.


مسجد غدیر در محله جوادالائمه توسط بسیج سازندگی سپاه سرایان با مشارکت شهرداری در مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۰۰ متر مربع در سال ۹۸ احداث شده است و برای ساخت این مسجد مبلغ  ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده که ۴۸ میلیون تومان آن سهم خیران بوده است.


 مسجد غدیر به همت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران و همکاری شهرداری، خیران و اهالی محله در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

 

 

کد خبر 1098121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha