تسلیت رهبر انقلاب به خانواده نوجوان ایذه‌ای/دو سئوال رییس جمهور از دانش آموزان

ایثار و شهادت را به باور تبدیل کنیم، تسلیت رهبر انقلاب به خانواده نوجوان ایذه‌ای، دهه هشتادی که راه شهید فهمیده را زنده کرد، دو سئوال رییس جمهور از دانش آموزان / ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است؟ برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ایثار و شهادت را به باور تبدیل کنیم، تسلیت رهبر انقلاب به خانواده نوجوان ایذه‌ای، دهه هشتادی که راه شهید فهمیده را زنده کرد، دو سئوال رییس جمهور از دانش آموزان / ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است؟ از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۳ مهر است.

ایثار و شهادت را به باور تبدیل کنیم

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر حفظ ارزش های دفاع مقدس گفت: در فرهنگ دینی ما به اندازه کافی در بحث جهاد و شهادت مطلب هست ما در چهار حیطه اندیشه، اخلاق، اعتقاد و عمل باید با موضوع دفاع مقدس کار کنیم، در حیطه اندیشه نباید بحث ترویج این فرهنگ مد نظر باشد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت به لحاظ فکری در فرهنگ دینی ما جایگاه خاص خودش را دارد ما این را باید به باور تبدیل کنیم، باید کار فرهنگی انجام دهیم تا به باور تبدیل شود. در حیطه کتب درسی، آموزشی، فیلم ها و کارهی رسانه های هنری باید کار عمده انجام دهیم تا به باور تبدیل شود.

 

وی ادامه داد: باید در حیطه عمل این باور به خلق و رفتار تبدیل شود، اردوهای جهادی که امروز برگزار می شود این فرهنگ را ترویج می دهد. ما نباید فرهنگ ایثار و شهادت را با فرهنگ مادی برابر کنیم؛ آسیبی که امروزه وارد می شود، این است که گویا باید پاسخ هر نوع ایثارگری را با پاسخ مادی در جامعه بدهیم، این باعث می شود هم جایگاه ایثار تحت الشعاع قرار گیرد و هم اینکه اجر معنوی افراد ضایع شود.

 

وی ادامه داد: افراد باید بدانند کاری که در فرهنگ ایثار و شهادت می کنند برای خدا انجام داده اند و توقع نداشته باشند که دیگران ارزش ها تشکر دنیوی از آنها انجام دهند، ما افرادی داشتیم که در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور می یافتند و از هیچ امتیازی برخوردار نشدند و سابقه شان را مخفی می کردند.

 

تسلیت رهبر انقلاب به خانواده نوجوان ایذه‌ای

در تماسی از دفتر رهبر انقلاب اسلامی با خانواده علی لندی نوجوان ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابلاغ و با این خانواده داغدیده همدردی شد.

 

علی لندی قهرمان شجاع و فداکارِ 15 ساله که برای نجات دو تن از همسایگانش، خود را به آتش زده بود روز جمعه بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی آسمانی شد و نام خود را جاودانه کرد.

 

تسلیت رهبر انقلاب به خانواده نوجوان ایذه‌ای

 

 

دو سئوال رییس جمهور از دانش آموزان/ ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (۳ مهر) در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ از دانش آموزان دو سوال پرسید:

1. شعار دولت سیزدهم ایران قوی است؛ ایران قوی چه ویژگی دارد؟
2. نقش دانش آموزان در شکل گیری ایران قوی چیست؟

 

اعطای مدال عالی پدافند غیرعامل به شهید علی لندی/ دهه هشتادی که راه شهید فهمیده را زنده کرد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی درگذشت شهادت‌گونه علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای که جان خود را در راه نجات چند شهروند از آتش‌سوزی فدا کرد تسلیت گفت.

در این پیام که خطاب به خانواده این نوجوان فداکار منتشر شده است، آمده است:

کلمات در تمجید و تحسین مردانگی، غیرت و ایثار «علی آقای لندی» نوجوان ۱۵ ساله بختیاری که جان خود را در نجات دو شهروند از آتش به خطر انداخت قاصر است.

این نوجوان دهه هشتادی، در هفته دفاع مقدس یاد و منش شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی را زنده کرد.

ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده این نوجوان فداکار اعلام میدارم که مدال عالی پدافند غیرعامل به عنوان کمترین کار در تمجید از این فرزند مکتب ایثار و رشادت حضرت ابوالفضل (ع) از سوی این سازمان به خانواده این نوجوان اهدا خواهد شد.

 

امیدوارم روحیه جهادی و بسیجی در میان مردم و مسئولان گره گشای مشکلات کشور باشد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز ( 3 مهر) در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ مدارس کشور در مدرسه فولادفر شهرری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای فرهنگی و دانش آموز، رزمندگان و جهادگران، اظهار کرد: امیدوارم روحیه جهادی و بسیجی در میان مردم و مسئولان گره گشای مشکلات کشور باشد.

 

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید ادامه داد: از دانش آموز عزیزی که با مسئولیت پذیری و خطر کردن جان دو نفر را نجات داد و جانش را به خطر انداخت یاد می کنم. علی لدنی نشان داد دانش آموخته مکتب ایثار و از خودگذشتگی است‌. روحش شاد ان شاءالله با شهید فهمیده و همه شهدای محشور شود.

 

رییسی با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه گذاری است و پیشرفت کشور در پرتو آموزش و پرورش و مهارت آموزی است، گفت: همه دستگاه ها و نهادها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و در خدمت آن باشند.

 


رییس جمهور در ادامه، عدالت آموزشی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: هیچکس نباید به علت فقر از آموزش باز بماند.

 

کد خبر 1098123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha