زنگ ماه مهر در مدارس خراسان جنوبی نواخته شد

زنگ آغاز سال تحصیلی برای ۸۳ هزار دانش آموز به صورت نمادین در مدارس خراسان جنوبی به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» امروز(۳ مهر) در مراسم آغاز سال تحصیلی که در آموزشگانه دخترانه حضرت فاطمه زهرا(س) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی آموزشی مدارس از امروز خواهد بود که این آموزش‌ها به صورت حضوری، غیرحضوری و ترکیبی انجام می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز آموزش در تمامی مدارس عشایری و روستایی که کمتر از ۱۵ نفر جمعیت در کلاس درس دارند، حضوری است، ادامه داد: آموزش حضوری فقط برای مناطق با تراکم دانش‌آموز کمتر ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

 

وی بیان کرد: ۵۰ هزار دانش آموز در هزار و ۴۷۵ مدرسه روستایی و عشایری استان به صورت حضور سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

 

واقعی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مدارس کار و دانش و فنی و حرفه‌ای می‌توانند برای دروس مهارتی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کارگاه‌های مدرسه حضور داشته باشند، تصریح کرد: از امروز ۱۳ هزار و ۴۱۱ دانش آموز نیز در ۱۲۳ هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار ودانش می توانند برای کلاس‌های دروس عملی و کارگاهی خود در مدرسه حضور پیدا کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: سایر دانش‌آموزان استان، آموزش را فعلا از طریق شبکه آموزشی(شاد) و مدرسه تلویزیونی دنبال خواهند کرد.

 

واقعی از تحصیل بیش از ۲۰ هزار دانش آموز کلاس اولی نیز در مدارس استان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی هم برای آشنایی با محیط مدرسه و معلم باید یک روز در هفته در ساعاتی که مدیران برنامه‌ریزی می‌کنند در مدرسه حاضر شوند.

 

به گفته وی تاکنون بیش از ۱۶۹ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در سامانه سیدای وزارت آموزش و پرورش (سامانه یکپارچه سازی دانش آموزی) ثبت نام کرده اند.

کد خبر 1098128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha