وبینار‌های ویژه اربعین حسینی در کانون‌های مساجد گیلان برگزار می شود

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه اربعین حسینی همواره محور ماندگاری نهضت عاشورا و گفتمان امام حسین (ع) بوده است از برگزاری وبینار‌های ویژه اربعین حسینی در کانون‌های مساجد گیلان خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و لزوم احیای عرفان و معنویت حسینی به‌ویژه در شرایط کنونی که شیوع کرونا ویروس منجر به محدودیت‌هایی در حضور زائران اربعین شده است اظهارکرد: پاسداشت اربعین حسینی، زنده نگه‌داشتن ارزش‌های دینی است که موجب اتحاد مسلمانان و رونق دین اسلام در جهان می‌شود. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی یک پدیده بزرگ دینی است افزود: اربعین حسینی طی 14 قرن گذشته همواره محور ماندگاری نهضت عاشورا و گفتمان امام حسین (علیه‌السلام) بوده است.

 

وی شرکت زائران حسینی در پیاده‌روی اربعین حسینی را نمایشی زیبا از همدلی شرکت کنندگان این مراسم عظیم با معنویت، فرهنگ و نهضت حسینی دانست و تاکید کرد: مسیر پیاده‌روی اربعین فرصتی است تا تمام لحظات حساس کربلا از شروع تا اسارت لحظه به لحظه با دل و جان مشائیان  عجین گشته و عهد و پیمانی ماندگار با سرور و سالار شهیدان و کاروان اسرا برقرار کنند.

 

رضوانی نژاد با اشاره به شرایط کنونی وضعیت کرونا و محدودیت حضور زائران در کشور عراق گفت: مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری با توجه به شرایط موجود با شرکت در مراسم گرامیداشت این روز و برگزاری موکب‌ها و پشتیبانی از شرکت کنندگان در این مراسم عظیم شرکت می‌کنند.

 

وی همچنین برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد به‌مناسبت اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برگزاری وبینار‌هایی با عناوین مختلفی چون کارکرد قیام عاشورا و اربعین حسینی در بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی، نقش و مقام حضرت زینب(س)، تأثیر ایشان در ماندگاری قیام عاشورا و نهادینه کردن فرهنگ والای مقاومت و صبر برای بانوان کنونی جامعه اسلامی، نقش مؤثر بانوان در گسترش فرهنگ صبر برای بانوان کنونی جامعه اسلامی، نقش مؤثر بانوان در گسترش فرهنگ اربعین حسینی از جمله موضوعات این وبینارها است.

 

رضوانی‌نژاد خاطرنشان ساخت: خدمت کریمانه و میزبانی زائران اربعین حسینی، اربعین جلوه اقتدار امت اسلامی، اربعین نماد وحدت عدالتخواهان، اربعین فرصتی برای همگرایی و گفت‌وگو بین ادیان و مذاهب اسلامی، هم عهدی در مسیر ولایت، گره‌گشایی از امت از دیگر موضوعات وبینارها است که در این برنامه‌ها از اساتید حوزه و دانشگاه استان بهره گرفته می‌شود.

 

کد خبر 1098132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha