معلمان، آموزش همراه با معنویت را اولویت قرار دهند

امام جمعه شیروان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید معلمان مدارس را به آموزش همراه با معنویت توصیه کرد.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به جامعه آموزش و پرورش و دانش آموزان در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: معلمان و مربیان بدانید که علم بدون معنویت نه تنها به خود فرد آسیب می زند بلکه به دیگران هم آسیب می رساند.

 

 

امام جمعه شیروان بیان کرد: رسالت معلمی فقط تدریس کتاب نیست بلکه باید معلم ریاضی یا معلم ورزش دانش آموزان را با اخلاق و معنویت رشد بدهند.

 

 

حجت الاسلام تکمیلی یکی از اهداف و رسالت های شورای آموزش و پرورش را آسیب‌شناسی دانست و خاطرنشان کرد: باید نقاط قوت و ضعف آموزش و پرورش را شناسایی کنیم و رفع ضعف و تقویت نقاط قوت آموزش و پرورش را در اولویت قرار بدهیم.

 

 

حجت الاسلام تکمیلی در خصوص تعلیم و تربیت عنوان کرد: در امر آموزش و پرورش باید به تفاوت‌های شخصیتی هر دانش‌آموز اهمیت بدهیم و در ضمن ارتباط با دانش‌آموز از ویژگی‌های خانوادگی آن‌ها آشنا شویم و با ارتباط با خانواده‌ ها در تربیت و پرورش دانش‌آموزان موثر باشیم.

 

 

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی از اینکه رویکرد آموزش و پرورش به سمت بازگشایی حضوری است ابراز خرسندی کردند و ادامه داد که برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید هم برای فرهنگیان و هم برای دانش‌آموزان همراه با برنامه ‌ریزی دقیق انجام شود تا بتوانند از مبانی هفته دفاع مقدس تبیین روشنی را در این ایام داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1098156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha