استفاده از بالگرد به دلیل افزایش ضخامت ابر ممکن نیست/ اعزام ۱۵۰ نیروی تازه نفس برای مهار آتش در«درازنو»

لطفی با اشاره به اینکه تلاش های برای اطفای حریق در عرصه های جنگلی درازنو ادامه دارد، گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش ضخامت ابر امکان استفاده از بالگرد وجود ندارد.

«عبدالرحیم لطفی» با اشاره به آخرین وضعیت حریق در جنگل های شهرستان کردکوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: خوشبختانه وضعیت حریق در منطقه نسبت به روز گذشته بهتر شده و نیروهای امدادی فضای بهتری برای اطفای حریق دارند.
 
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: در حال حاضر نیروهای امدادی در حال اطفاء دو خط بزرگ آتش هستند این در حالی است که در روز گذشته به دلیل شدت آتش و وزش باد شدید امکان نزدیک شدن نیروهای امدادی به حریق سخت بود.
 
 
وی بیان کرد: گرچه در برخی ساعات سرعت وزش باد در این منطقه به ۵۰ الی ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد اما در مجموع سرعت وزش باد کاهش یافته است و ما امیدواریم اطفای حریق با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.
 
 
لطفی درباره به کارگیری بالگرد اطفای حریق گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش ضخامت ابر امکان استفاده از بالگرد وجود ندارد، در روز گذشته شرایط ارتفاع و همچنین وزش باد در درازنو طوری بود که امکان استفاده از بالگرد و یا هلیکوپتر ممکن نبود، گرچه روز گذشته هلیکوپتر با حضور در منطقه هفت بسکت آب را در منطقه آبپاشی کرد اما به دلیل سرعت باد امکان پرواز در ارتفاعات درازنو را نداشت.
 
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: تمام امکانات منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت بحران گلستان و ظرفیت های موجود در استان اعم از نیروهای مردمی، سپاه، ارتش و بسیج و نیروهای انتظامی برای اطفای حریق پای کار آمدند. 
 
 
وی افزود: امروز ۱۵۰ نیروی تازه نفس دیگر برای اطفای حریق به منطقه اعزام شدند، برخی از نیروهای قبلی نیز خسته شدند که نیروهای جدید جایگزین آنها شدند و امیدواریم با این شرایط روند اطفای آتش سرعت بیشتری بگیرد.
 
 
لطفی یادآور شد: به منظور تسریع در عملیات اطفای حریق خودروهای آبپاش آتش نشانی از سراسر استان گلستان فراخوان شدند و تاکنون حدود ۱۵ خودروی جدید وارد منطقه شدند.
 
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه نیروهای امدادی با سازماندهی قوی تری برای اطفای حریق اقدام می کنند امیدواریم آتش سوزی این منطقه امروز مهار شود.
 
 
وی به کاهش دمای هوا و پیش بینی نفوذ ابر در ساعات آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی امیدواریم امروز مهار حریق  به طور کامل انجام شود.
 
 
کد خبر 1098272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha