آخرین گزارش اعزام زائرین کرمانی به مراسم اربعین اعلام شد

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان آخرین گزارش از اعزام زائرین کرمانی به اربعین حسینی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمود عرب نژاد، شنبه(۳ مهر) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: پیش ثبت نام اعزام زائرین به اربعین از ۲۲ شهریور ماه شروع شد و  ۴۴۸۶ نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند‌.

 

 



مدیرکل حج و زیارت استان کرمان افزود: تعداد ۱۲۴۸ نفر سهمیه به استان اختصاص یافت که باید دو دز واکسن را تزریق کرده باشند اما در اتصال سامانه وزارت بهداشت به سامانه سماح مشکل ایجاد شده بود و تزریق دو دز واکسن دیده نمی شد که بالاخره مشکل حل شد و ۱۱۸۱ نفر طی هشت مرحله مدارک آنان ارسال و ویزا صادر شد که  آخرین ویزا را دیروز توزیع کردیم.

 




وی افزود: تست پی سی آر هم که فقط در کرمان و جیرفت انجام می شد که این(محدودیت) برای نزدیک دو هزار زائر مشکل ایجاد می کرد؛ اظهار کرد: اما با پیگیری ها و همکاری علوم پزشکی امکان انجام تست در بیمارستان حضرت فاطمه کرمان، سیرجان و رفسنجان فراهم شد.

 



عرب نژاد در پایان گفت: با وجود پیگیری های انجام شده به ویژه از طرف استاندار و دکتر پورابراهیمی اما پرواز مستقیم از کرمان به نجف امکان پذیر نشد و شرکت های هواپیمایی ماهان و... قبول نکردند لذا عمده پرواز زائران کرمانی از تهران و مشهد و اصفهان انجام شد.

 




وی بیان کرد: فقط یک پرواز ۱۵۰ نفری روز گذشته با هواپیمایی زاگرس به مقصد نجف اشرف انجام شد که جمعه پیش رو نیز پرواز برگشت انجام می شود.

کد خبر 1098340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha