تشکیل کلاس های ترکیبی در مدارس بالای ۴۰۰ نفر دانش‌آموز

ملکی گفت: مدارس بالای ۴۰۰ نفر دانش‌آموز، آموزش‌ها را باید به سمت کلاس‌های ترکیبی سوق دهند که شامل حضور نوبتی دانش‌آموزان و نیز بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش امروز در آئین بازگشایی مدارس که در مدرسه شهید روغنی زنجانی در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش غیرحضوری در جای خود دارای ارزش است و لازم است از ابزارهای فناوری هم استفاده کرد.

 

حسن ملکی با اشاره به اینکه در سه مرحله به سمت حضوری شدن مدارس حرکت می کنیم، گفت: باید این مسیر را عالمانه، هوشیارانه، تدریجی و مدبرانه طی کنیم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه اگر مدیر مدرسه‌ای احساس می‌کند در آموزش حضوری سلامت دانش آموزان به خطر می‌افتد، آنجا خط قرمز آموزش و پرورش است، افزود: تفاوت آموزش غیرحضوری و حضوری با هر ابزار و فناوری پیشرفته‌ای هم که باشد، فاصله اش از زمین تا آسمان است.

 

به گفته وی، اگر دقت کنیم می‌بینیم که چه سرمایه‌ای در آموزش حضوری وجود دارد که هرگز در آموزش‌های غیرحضوری نمی‌توان آن را پیدا کرد.

 

رئیس سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌های حضوری سرمایه هستند، افزود: در آموزش حضوری دانش آموز و معلم همدیگر را می‌بینند، سوال و جواب ایجاد می‌شود، در این تعاملات است که دانش آموز و معلم ساخته می‌شوند.

 

ملکی با بیان اینکه خداوند پیامبران را برای یک ماموریت فرستاد و آن تعلیم و تربیت انسان‌ها است، ابراز کرد: اگر انبیاء سراغ جنگ و جهاد رفته‌اند، اگر سراغ مسائل سیاسی زمان خود رفته‌اند، اینها همه معبر بوده است نه مقصد، همه برای این بوده است که از پیش روی مردم موانع را رفع کنند.

 

وی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت و آغاز کلاس‌های حضوری نیاز به همراهی و هماهنگی بین‌بخشی و نیز والدین داریم، افزود: والدین باید دانش‌آموزان را برای حضور در کلاس‌های درس تشویق کنند و ما این اطمینان را به والدین می‌دهیم اجازه بازگشایی را در شرایطی که امکانات فراهم نیست، نخواهیم داد.

 

ملکی با بیان اینکه باید قدم به قدم به تدریج حرکت می‌کنیم تا به کمک معلمان، دانش آموزان و والدین بار دیگر در کلاس‌های درس دور هم باشیم، افزود: مدارس بالای ۴۰۰ نفر دانش‌آموز، آموزش‌ها را باید به سمت کلاس‌های ترکیبی سوق دهند که شامل حضور نوبتی دانش‌آموزان و نیز بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی می‌شود.

کد خبر 1098362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha