​سال تحصیلی ۳۸۵ هزار دانش آموز در گلستان آغاز شد

گوهری راد گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۳۸۵ هزار دانش آموز گلستانی در ۲ هزار و ۶۵۰ مدرسه به صورت مجازی یا حضوری تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، همزمان با سراسر کشور زنگ بازگشایی مدارس و زنگ ایثار و مقاومت در مدارس نقاط روستایی و عشایری با تراکم دانش آموزی زیر 15 نفر در هر کلاس درس و همچنین هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش استان گلستان نواخته شد.

 

مراسم زنگ بازگشایی مدارس امروز(یکشنبه سوم مهر) همزمان با سراسر گلستان به طور نمادین در هنرستان نمونه فنی و حرفه ای سرداران شهید روستای «محمدآباد» گرگان نواخته شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این مراسم گفت: امسال حدود 385 هزار دانش آموز در 2 هزار و 650 مدرسه به صورت مجازی یا حضوری آموزش را فرا می گیرند.

 

«احسان گوهری راد» ادامه داد: حدود 23 هزار نفر از همکاران فرهنگی به صورت مجازی و حضوری مسئولیت تعلیم و تربیت دانش آموزان در گلستان را بر عهده می گیرند.

 

وی یادآور شد: امروز مدارس روستایی و عشایری با تراکم کمتر از 15 نفر در کلاس و کلاس های کارگاهی هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای آغاز شد و در هفته آینده نیز با مجوز کمیته سلامت ادارات آموزش و پروش فعالیت مدارس با تراکم کمتر از 30 نفر در مناطق روستایی و عشایری نیز به صورت حضوری آغاز می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: همچنین فعالیت مدارس شهری و روستایی دارای کمتر یا بیش از 300 نفر دانش آموز از هفته دوم آبان ماه به صورت تدریجی و با نظر شورای مدرسه و انجمن اولیاء و کمیته سلامت شهرستان مربوطه آغاز خواهد شد.

 

گوهری راد بیان کرد: دانش آموزان سایر مدارس نیز تا زمان بازگشایی حضوری مدارس، آموزش را از طریق سامانه شاد، مدرسه تلویزیونی و درسنامه های مناطق محروم، مرزی و روستایی آغاز خواهند کرد.

 

کد خبر 1098406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha