تلاش نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ترویج اهداف قیام امام حسین (ع)

سلطانی گفت: نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز سوگواره معنوی «شهر ادب» را با هدف ترویج اهداف قیام امام حسین (ع) با شعار «باید تمام زندگی ‌ام مثل او شود» برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عباس سلطانی»، امروز (شنبه 3 مهر) با اشاره به برنامه‌ های متنوع نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع خبرنگاران گفت: سوگواره معنوی «شهر ادب» از برنامه های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت در ماه ‌های محرم و صفر است که در حال اجراست.

دبیر سوگواره معنوی «شهر ادب» ادامه داد: شور و شعور حسینی (ع) در این سوگواره معنوی وجود دارد و شعار این سوگواره به دلیل گستردگی قیام امام حسین (ع) «باید تمام زندگی ‌ام مثل او شود» انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: یک نگاه توحیدی به آیه «شهر رمضان الذی» باعث شد سری اول برنامه های این نهاد با ماه رمضان شروع شود  که منظور از «شهر ادب»، همان ماه رمضان بود.

سلطانی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: حضرت محمد (ص)، فرموده اند که «من شهر علم هستم و علی درب آن» و ما نیز در برنامه های خود با یک نگاه امام شناسی و یک نگاه ادبی، هنری داشتیم و به سابقه فرهنگی شهر شیراز نیز اشاره کردیم.

معاون اجرایی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:  امام خمینی (ره) فرموده اند که «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» و با توجه به اینکه ماه محرم آغاز سال هجری قمری است نیت برگزاری چله ‌ای را تا پایان ماه صفر به منظور اینکه حول حالنایی شود برای ادامه زندگی، همچنین سلامتی و ظهور حضرت مهدی (عج)، شفای بیماران و رفع گرفتاری مردم و با توجه به پیک پنجم شیوع ویروس کرونا با رویکرد مجازی برنامه‌ ریزی کرده ایم که با رعایت موازین و اصول بهداشتی در حال برگزاری است.

 وی اضافه کرد: در این دوره یک دبیرخانه دائمی متشکل از یک شورا و اتاق فکر تشکیل شده است و برای اجرای برنامه ‌ها طی 40 روز و تا پایان ماه صفر برنامه ریزی شده است.

سلطانی تاکید کرد: ویژه برنامه‌ های این سوگواره با محوریت‌ خانواده، کودکان و نوجوانان، فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مذهبی و... در راستای شعار «باید تمام زندگی ‌ام مثل او شود» ویژه اساتید، کارکنان، دانشجویان، تشکل‌های دانشگاه، روحانیون، کادر درمان، خانواده کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه و عموم مردم در حال اجرا است.

وی اعلام کرد: مسابقات متنوع، مشاوره دینی و روانشناسی رایگان برای عموم، سلسله وبینارها، کرسی‌ های آزاد اندیشی، تولید کلیپ های دانشجویی در قالب ها و موضوعات متفاوت، راه ‌اندازی موکب اربعین، برگزاری مراسم سنج و دمام در بیمارستان و دانشکده های مختلف و برگزاری روضه‌های خانگی از برنامه های سوگواره معنوی «شهر ادب» است.

معاون اجرایی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز جوایز بزرگ این سوگواره نیز اشاره کرد و گفت: با انتشار جدولی با عنوان «جدول امتیازات شهر ادب» امتیازاتی برای شرکت کنندگان در برنامه‌های این سوگواره در نظر گرفته شده و در پایان چهل روز، هشت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به ارزش یک میلیون تومان به شرکت کنندگانی که بالاترین امتیاز را دریافت کرده باشند به نیت نام امام مهربانی، امام رضا (ع) و عدد ۱۰۱ حروف ابجد نام ایشان اهدا خواهد شد.

کد خبر 1098441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha