زنگ «مهر و مقاومت» در بیش از ۳۰۰۰ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد

زنگ «مهر و مقاومت» با حضور مسئولان، معلمان، دانش آموزان و برخی اولیاء در مدارس آموزش و پرورش ۱۳ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «هادی زارع پور» امروز (3 مهر ماه) در آئین نمادین این زنگ در دبیرستان شاهد دخترانه یاسوج، گفت: 171 هزار دانش آموز ثبت نام شده که 52 درصد پسران و 48 درصد دختر هستند و در بیش از 9 هزار کلاس درس سال تحصیلی را آغاز کردند.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از این تعداد 81 درصد در مدارس دولتی و مابقی در مدارس غیر دولتی 65 درصد در مدارس شهری و 35 درصد در روستاها تحصیل می کنند.
 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کرونایی، کلاس های درس به صورت حضوری، غیرحضوری و ترکیبی برگزار می شود.
 

زارع پور یادآور شد: مدارس روستایی و عشایری زیر 15 نفر به صورت حضوری و زیر 30 نفر از هفته سوم و چهارم مهرماه حضوری می شوند.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار مدرسه استان شامل سه هزار و 370 کلاس درس 15 و زیر 15 نفرجمعیت دارند که حدود 41 درصد کلاس های درس استان هستند.
 

وی گفت: مدارس زیر 300 و بالای 300 نفر جمعیت به ترتیب از نیمه اول و دوم آبان ماه یا گروه بندی حضوری می شوند.
 

زارع پور گفت: آموزش تلویزیونی-فضای مجازی در برنامه شاد، توزیع درسنامه از دیگر برنامه های آموزش و تربیتی همراه با کلاس های حضوری است.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلاس های درس مهارتی، فنی وحرفه ای و کاردانش از مهرماه حضوری برگزار شود.
 

وی گفت: مدارس ابتدایی مجاز هستند یک روز در هفته آموزش حضوری برای پایه اول برگزار کنند.
 

زارع پور تصریح کرد: هر گونه کلاس حضوری مستلزم تأئید در شورای مدرسه و صدور مجوز در منطقه است.
 

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور و نماینده وزارت آموزش و پرورش در پروژه مهر استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: امسال بازگشایی مدارس و استمرار آموزش ها با 17 برنامه و فرآیند اجرا می شود.
 

«اسماعیل بحری زاده» اظهار کرد: شبکه شاد به روز رسانی شده و دارای قابلیت های متفاوت برای استفاده دانش آموزان و معلمان است.
 

وی گفت: پیگیری رتبه بندی فرهنگیان از اولویت های مهم آموزش و پرورش است.
 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج هم گفت: تعلیم، تربیت و علم آموزی ریشه در مبانی دینی و کتاب های آسمانی دارد.
 

آیت الله «سیدنصیر حسینی» اظهار کرد: بهترین روش تربیتی شناخت اهداف تربیت است که فرهنگیان خدوم متولی آن هستند.
 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: فرهنگیان اساسی ترین نقش را در تدوین مکتب تربیتی و فرهنگی ایفا می کنند.
 

«احد جمالی» اظهار کرد:تلاش مسئولان برای احقاق حقوق فرهنگیان قابل تمجید است.
 

وی ادامه داد: استان از ظرفیت ها و استعدادهای ویژه نیروی انسانی برخوردار بوده که بارها در عرصه های ملی تجلی یافته است.
 

جمالی گفت: آموزش و پرورش شاخص اصلی توسعه بوده و رقابت برای پیشرفت در دنیا مستلزم توجه به نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.
 

گفتنی است تعداد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته کمتر از 2 درصد افزایش دارد.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
کد خبر 1098442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha